Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille gutt er snart 6 mnd. Han var liten (2.8) da han ble født, men med litt stort hode, som var tungt å løfte, han har aldri likt å ligge på magen, resultatet er at han bare sutrer når han ligger på magen, og ikke "jobber" noe i den stillingen. Løfter ikke hodet, støtter seg ikke opp på underarmene, støtter seg slett ikke på strake armer slik han burde nå. Jeg blir litt bekymret. Han har mange fine leker som vi legger rundt ham i mageleie og vi ligger også sammen med ham etc. Det er kanskje på tide med litt fysioterapi? Noen andre med erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok tatt opp dette på helsestasjonen. Det er jo noe av dette han burde kunne nå. Har dessverre ikke så mye erfaring med dette. Men har dere prøvd å legge han på magen på magen deres? Det gjorde jeg endel med min sønn. Da løftet han på hodet for å titte på meg, og jeg merket at han ble endel sterkere av dette. Han hadde heller ikke så mye tålmodighet på magen i begynnelsen, men det ble bedre etter at jeg begynte å ha han på magen min.

Lykke til!

Skrevet

Jenta vår sutra også veldig i begynnelsen da vi la henne på magen. Men med litt trening hver dag, har det blitt veldig mye bedre. Hun var også liten ved fødsel, ca.2,5 kg. Tipset om å la han ligge på magen/brystet deres er også smart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...