Gå til innhold

Hvordan tørr dere sove ved siden av baby?


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Ser at det er mange som sover sammen med baby. Hvordan tørr / gjør dere det?? Jeg er redd for at dyna mi skal havne over ansiktet hennes, at jeg omtrent skal ligge på henne osv så jeg tørr ikke i hele tatt. Er livredd for å sovne når hun ligger på brystet mitt å koser også.....

 

Jeg har nok blitt ekstremt skvetten og nærvøs etter fødselen, skulle ønske jeg var litt mer avslappet, men det kommer vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sover me Carina. Går bare lekkert det. Gjorde det me eldstejenta også. Har fått "kjeft" hos helsesøster da jeg var så dum å fortalte det..Men jeg gjør som jeg føler sjøl. Og stoler på det:-)Er slutta å høre på disse helsesøstrene!;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det som du, tør maksimum å dorme litt av med ham etter siste amming utpå morgenkvisten når jeg vet jentungen snart våkner og hvis jeg har god plass i senga så jeg kan skyve meg og dyna litt unna ham (han har eget teppe med opp i senga vår når jeg nattammer)

Men det er jo ikke anbefalt med samsoving, særlig ikke når en av foreldrene røyker (pappan snuser og tar seg en røyk innimellom og jeg har røkt i mange år) så det er vel bare bra at vi ikke fikser det, eller ?

Leser i spedbarnsbøker at det ikke anbefales å sovne med baby liggende oppå seg heller, dette fordi man da ikke merker babys små bevegelser når den begynner å skli ned.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke.. Slutta med å amme/kose i senga etter jeg stadig duppa av i noen minutter :o Så nå foregår nattematen i stua foran pcn så jeg ikke sovner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hendt at æ har sovna når æ har amma om natta... me enten så våkna æ heilt anspent og stiv og har det fælt... eller så vekk sambo mæ og spørr om ikke ho skal telbake i kurven... klar absolutt ikke å slapp av og sov godt ved sia a ho...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg som er nærvøs og redd! Kanskje ekstra siden det er førstemann også! :-)

 

Jeg har også røyka i maaaaaaaaaange år og har lest det samme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

æ tørr ikkje sove me ho i samme seng!!! Skikkeli skummelt ...

 

Men man skal ikkje det heller sa jm, førr sambo har røyka når æ hadde ho inni magen...Ang krybbedød...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover ved siden av baby deler av natten. Vi har ekstra bred seng, babyen har egen dyne, og jeg legger ham høyt i senga, ved siden av mitt hode, hvis jeg ikke sovner under ammingen. Men det er jo lett å sovne da.

 

Opplevde aldri at jeg la meg oppå storesøsteren hans, eller at hun fikk min dyne over hodet, men jeg merker st jeg sover dårligere med en liten kropp ved siden av meg i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa sover sammen med oss.

hun har sin egen dyne, å hun ligger helt ytterst på min side(med støtte,så hun ikke faller ut av senga) å jeg ligger i midten.

jeg syns foreløpig at det går fint, men hun skal over i vuggen snart.

hun har bare vært veldig krevende og mor-syk siden hun var født.

 

 

Da signe var baby,så slet jeg med fødselsdepresjon.

En av "symptomene" er at man kan våkne om natten å "lete" etter barnet.

Så flere ganger om natten,så våknet jeg å leitet etter signe.

jeg var fullstendig panisk mens jeg reiv av sengklær og skreik.

alt dette gjorde jeg halvt i søvne.

signe lå heldigvis ikke i senga vår, hun lå trygt i sin egen.

jeg viste jo at hun lå i sengen sin,men jeg letet etter henne allikevel.

dette holdt jeg på med noen månder...veldig slitsomt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Ask i sengen vår om morgenen, og noen ganger om natten og. Men jeg har kjøpt en genial ammemadrass som gjør det tryggere (håper jeg..) å ha han i sengen. Det er en liten rektangulær madrass med fire kanter som kan brettes ned for amming, og opp igjen når det skal soves. Da er det en kant mellom meg og babyen som gjør det litt tryggere. Dessuten er det helt genialt med tanke på å løfte han tilbake i sin seng når han har sovnet, uten å vekke han. Løfter jo bare hele madrassen, og det merker han ikke noe til. Så jeg anbefaler ammemadrass fra DryKid!

 

Men uansett, når jeg har han i sengen (med eller uten ammemadrass) så legger jeg han oppe ved hodeputen, sånn at han ikke kan får vår dyne over hodet sitt. Han bruker egen dyne/teppe i vår seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklas sover sammen med oss... og det har de to andre tassene gjort også.. Han har egen dyne som jeg pakker godt rundt ham, og han har goood plass i sengen.. Jeg og pappaen deler halve sengen og han har omtrent halve for seg selv..

 

Innrømmer at jeg innimellom våkner opp stiv og støl.. Skulle gjerne fått ham til å sove i egen seng, men har ikke funnet oppskriften på det enda.. Vi har forsøkt de siste nettene: løften ham over i sin seng når han har sovnet, men det er kul umulig! Han våkner alltid opp igjen og da er det hyl og skrik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mensana!

Hos oss har det forbedret seg siden jeg begynte å legge en varmeflaske mellom madrass og dyne en tid før jeg legger henne over i korga si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensana: anbefaler ammemadrassen fra drykid. Da kan han sovne hos dere, og så merker han ikke at han blir løftet over i sin egen seng.

 

Hehe, skulle nesten tro jeg var sponset av Drykid, så mye som jeg reklamerer for dem i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har flyttet inn på gjesterommet, så jeg og baby har dobbeltsengen helt for oss selv:-) Prøver å flytte lillegutt over i sin egen seng etter nattamming, men noen ganger sovner jeg under ammingen og noen ganger vil han ikke sove i egen seng - så da sover vi sammen. Jeg pleier å ligge med ulljakke da, for jeg tør ikke å ha dyna så høyt oppe at den kan dette ned på ham. Men jeg sover ikke spesielt godt når vi sover sammen, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...