Gå til innhold

Overreagerer jeg? (ang. en venninne)

Anbefalte innlegg

Skrevet

20.desember kjørte jeg rundt med alle julegavene som skulle leveres før jul. Har to venninner som bor en halvtime unna der jeg bor. Vi pleier ikke kjøpe til hverandre, kun til hverandres barn.

Da hun ene venninnen min ikke var hjemme den dagen leverte jeg den gaven som skulle til dem hos den andre venninnen min sånn at jeg skulle slippe å kjøre den lange veien en gang til. Sa ifra samme kveld til hun jeg ikke hadde levert hos at julegaven lå hos Bente, og det var greit, hun skulle hente den dagen etter.

Snakket med Bente nå i dag, og hun fortalte at hun ikke hadde vært der å hentet den enda!!??

Bente hadde til og med sendt mld to dager etter jul for å minne henne om at gaven til sønnen hennes fra oss lå der hos dem. Da hadde hun svart "Jada, jeg har ikke glemt den. Har bare ikke hatt tid til å stikke innom etter den enda. Kommer innom i dag for å hente den hvis dere er hjemme?"

Ikke hatt tid til å stikke innom?? De bor like ved hverandre, og huset til Bente ligger helt inntil veien som venninna mi passerer HVER dag.

Er det bare meg eller er jeg bare veldig hormonell i disse dager? Synes dette er litt dårlig gjort. Var så spent på å høre hva hun synes om den gaven fordi jeg synes den var så fin. Brukte mye penger på den også.

Blir liksom litt fornærmet jeg da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er tross alt 2 uker siden jul...sukk...

HI

Skrevet

Jeg synes ihvertfall ikke at du overreagerer. Hadde blitt lei meg selv jeg. Er opptatt av å gi og glede mennesker jeg bryr meg om. Så jeg skjønner godt at det føles avvisende når du attpåtil har brukt mye penger og lagt litt "sjel" i gaven. Ganske uomtenksomt og kanskje litt frekt av venninna di. Men hun tenker nok ikke slik på det selv.

Skrevet

Jaja. Det er ikke alle som er like opptatt av gaver - tror folk har veldig forskjellig forhold til de julegavene rundt omkring.

Jeg er for eksempel ikke så nøye på at de kommer til julaften - men kjempenøye på at de ikke får åpnes FØR jul.

Uglefar har egentlig aldri tenkt så nøye over innholdet i presangene før - det at det er en pakke er det viktigste, og da er shampo eller badesalt en helt OK presang. Mens jeg legger masse tanker inn i at gaven helst skal være noe personlig, og blir litt lei meg hvis jeg får noe som ikke virker som det er gjennomtenkt.

Jeg tror ikke det ligger noen vond vilje i dette her, i hvert fall. Sint og lei seg blir man jo hvis man blir det - enten man vil det eller ikke - men jeg tror egentlig ikke jeg synes venninna di har vært fryktelig slem.

Skrevet

Kan være hun tenker at "å stikke innom" betyr å besøke, være der litt, ikke bare er å stå i døråpningen og hente gaven.... Bare et forslag.

Selv elsker jeg gaver, både gi og få , så jeg hadde nok hentet den tidligere enn 2 uker etter jul (3 er det vel nå) for jeg er litt nysjgerrig av meg også =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...