Gå til innhold

Fler som har lite melk om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 4 mnd og jeg har egentlig lyst til å fullamme han til 6mnd, men jeg har så lite melk om kvelden. Når jeg forsøker å legge han til brystet bare suger han litt også begynner han å skrike og står i bue. Han holder ikke på sånn når jeg ammer om dagen eller natten, men det er det siste måltidet om kvelden. Derfor har jeg noen ganger gitt ham en flaske nan om kvelden. Han er tydelig sulten for 180ml går rett ned. Også ble jeg så deppa for jeg var på 4mnd kontroll her om dagen og da for talte jeg hs at jeg hadde gjordt det (altså gitt flaske om kvelden) og det virka som om ho synes det var helt dumt. Hun sa liksom sånn "ja, ja det er jo valg" Å jeg blir så sint! Jeg gir jo selfølgelig mat til barnet mitt når det er sultent det er jo ikke gift jeg gir han!!!

Jeg følte egentlig at ting gikk greit jeg, men nå føler jeg meg bare mislykka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal selvfølgelig stå " ja, ja det er jo ditt valg"

Skrevet

Dette er helt normalt, og ganske vanlig for mange.

Grunnen til at det skjer er at man er sliten på kvelden, og at kroppen rett og slett produserer mindre melk på denne tiden. SÅ ingen grunn til bekymring!

Jeg hadde samme problem selv, og ble ganske så frustrert, men en god tante beroliget med at det var ingen fare for videre amming. Jeg fullammet til 6mnd, og ammer morgen og kveld enda, nå er han 11mnd!

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...