Gå til innhold

Jeg fikk endelig høre et lite hjerte som banket... (samme som 2 trimester)

Anbefalte innlegg

Er 12+4 i dag og hadde min første svangerskapskontroll hos legen. Fikk høre det jeg har ønsket meg så lenge - min egen lille baby's hjerte dunket så fint med 160 slag i minuttet. Det var ikke til å ta feil av, det hjallet i veggene, og det tok ikke legen mer enn 2 sekunder å finne hjertet! Kunne ha ligget å hørt på den herlige lyden hele dagen om jeg hadde fått lov. Tror det er det fineste jeg har opplevd så langt i livet og er utrolig rørt i dag.

For dere som ikke har hatt denne gledene ennå, gled dere! Skulle bare ønske saboeren min hadde vært med. Men vi skal til jordmor på onsdag så da blir det vel en ny sjanse der.

Fortsetter under...

Jeg skal til legen den 18 jan og da skal samboeren min være med for vi vil høre hjertelyd.

Jeg har hørt om flere som har tatt opp lyden med telefon.Sånn at man kan høre på den når man vil etterpå.

Vi gleder oss ille mye.

Ja, det med opptak på telefon tenkte jeg selvfølgelig ikke på før ETTER at jeg var ute av legekontoret. Men vi får en ny sjanse hos JM på ondag, så vi får se om vi ikke klarer å forevige det da.

Ja det er herlig å høre hjerteslagene, var min tur i dag. Var hos jordmora for første gang i dag. Men å ta det opp tenkte jeg ikke på, får gjøre det neste gang. Kult å ha som sms-lyd vettu ;-)

Annonse

Åh det hørtes såå herlig ut! Føler at jeg trenger en bekreftelse på at alt er ok der inne.. :0) Aner jo ingenting når man hverken har vært til ul. eler hørt hjerteslag.. Gleder meg sååå. :0) Er det rutine ved svangerskapskontroll rundt uke 13? Skal på kontroll 17. januar og da er jeg i 13. uke. Tror du jeg får høre det da?

Tror det kommer veldig an på legen. Egentlig litt rart at det skal være så forskjellig praksis rundt omkring. Jeg hadde forberedt lange taler for å overbevise min lege om å høre etter fosterlyden, men det viste seg å være bortkastet tid. Doppler apparatet lå allerede fremme da jeg kom inn, og jeg ble overlykkelig da hun nevnte at vi fikk høre etter liv...

Alt gikk så fort. Lyden fra hjertet slo ut med en gang og jeg som egentlig var forberedt på å ikke få høre noe...

Noen leger synes visstnok det er dumt å sjekke i tilfelle man ikke finner hjertelyden. Men du får bare pushe på. Jeg skal love deg at det er verdt de 3 månedene med venting og bekymring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...