Velve Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 ...er temmelig fristende, synes jeg. Er det noen som vet noe om toll regler? Den danske momsen blir vel trukket fra i danmark,- men hvordan blir det med den norske? Prisen på den vogna jeg har lyst på er 2500 dkr. Arg...dette kan jeg virkelig ikke noe om,- noen andre med erfaring eller kunnskap om dette?
august mamma Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 har hørt det er et styr å prøve å fåigjen momsen. Min brorog dama hans kjøpte vogn i danmark i sommer, de sparte 1500-2000 på å kjøpe vogna der i forhold til å kjøpe den i norge. Og dei har ikke fått igjen noe av momsen. Men jeg tror og du kan spare enda mer på å kjøpe vogna i Sverige. Det har vi planer om å gjøre.
første-27 Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Ja det stemmer at du får den danske momsen tilbake og må betale norsk moms når den den blir sendt hit. Ganske vanlig å shoppe ting på internett så det bør ikke være noe problematisk, du kan evt går inn på de norske toll sidene, bør stå enkelt å greit der. Har selv kjøpt masse i Danmark, men har vært der og kjøpt og tatt det med meg hjem igjen. Man kan ta med nye varer for kr 6000 pr person uten å måtte fortolle:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå