Gå til innhold

Herregud, begynte å tenke på noe......Min 1åring gir aldrig fysisk kos....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi...

Dette var ikke gose tanker.

Har nemmelig en datter på 13 måneder. Jo hun liker å sitte i fanget, bæres osv. Men HUN legger aldrig kroppen inntil vår for å kose, eller legger hodet på skuldra mi for å kose.........

Hun tar aldrig initiativ til å kose.

Begynte tenke på dette da vi var på besøk hos ei med ei 12 mnd gammel jente i går....hun satt i fanget til mamman sin og krøllet seg inntil henne og ville kooose.

Ble litt lei meg for min jente har aldrig gjort det.

Enda jeg har kost og nusset på henne bestandig.

Av og til, dersom noen andre holder henne og jeg står ved siden av kan jeg si "mamma få kos?", og da kommer hun av og til med panna si og "skaller" meg.

Pappan og jeg har ett veldig kosete forhold og det er mye kos, goòrd, og fysisk nærhet i heimen.

Hun kan sitte i fanget, ligge inntil også hvis det er baby einstein på tv, eller no, ellers så virker hun overhodet ikke interesert i fysisk kos og kontakt.

Jeg vet ikke, jeg er førstegangs mamma, og aner ikke hva som er vanlig.......

Kan noen gi tilbakemeldinger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille ble ikke flink til å kose sånn planlagt, før hun var litt større. Du får gi henne positive tilbakemeldinger og be om kos en stund (uten å presse henne) så kommer det nok! Og kile, og la henne kile dere (husk å le!)

Nå er tulla 21mnd og kjempeflink til å komme og gi kos. Den fineste (siden det er så veldig uoppfordret!) er når hun kommer og legger seg inntil ryggen min når jeg sitter på huk...

Skrevet

Hørtes helt normalt ut det. Sannsynligvis vil det gå i perioder og du vil etterhvert oppleve at hun har behov for kos f.eks. hvis hun har vært lenge i barnehagen el.l. For øyeblikket kan det godt hende at hun får oppfyllt sitt kosebehov fra dere og ikke trenger å søke ytteligere kos :o)

Skrevet

min første, som er gutt, har alltid vært veldig kosete, vi har ligget tett inntil hverandre og sovet om natta... han elsker fremdeles å kose-er 8,5 nå..

men mine to prinsesser klarer ikke ligge og sove sammen med oss, de klarer ikke å sovne på fanget vårt, har ikke tid til å kose, de er selvstendige og er veldig opptatt av verden rundt seg...

da andremann ble storesøster da hun var 2 år, begynte hun å kose litt mer.. og sistemann har begynt å kose mer nå.. hun er blitt 18mnder.. nå gir hun klemmer og susser i hytt og pine! men hun har ikke tid til å sitte stille på fanget vårt og kose i det hele tatt...

Skrevet

Ikke tro hun er unormal fordet =)

Ikke alle småinger som "gir" koser.

Jeg har hatt begge deler. 1.mann var aldri noen kosegutt, nummer to var totalt det motsatte. Minsten min vil heller kløne meg enn å gi en klem, men dette forandrer seg når de skjønner litt mer.

Men du må bare fortsette å kose henne fordi om hun ikke gir noe igjen. Det er enveiskjøring med småbarn. Nei, forresten så synes jeg det er ofte sånn i det hele tatt med barn. Mammaen tar iniativet lenge, og en vakker dag får du deg en overraskelse når barnet ditt kommer og helt umotivert sier hun er glad i deg, og gir deg en klem!

Ikke alle er kosunger til å begynne med=)

Mange vil heller utforske og se hva de kan finne på, istedenfor å sitte på fanget, eller ta seg tid til å være god mot mamman sin.

Men det kommer nok en dag =)

Skrevet

Hei,

Som mange andre her skriver er det helt sikkert ikke noe unormalt med jenta deres. Du sier at hun "skaller" deg. Det gjorde jenta vår lenge også! Vi kalte det for pannekos, vi. Og alle vennene våre syntes det var så søtt. Når noen spurte om å få kos, fikk de en pannekos. Nå savner vi det litt alle sammen... :) Hun koste ikke på noen annen måte da. Og jeg tror det gikk over til vanlig kos da hun var rundt 14 mnd. Nå er hun 17 mnd.

I barnehagen i dag sa de at hun var så snill med de andre barna. Hvis noen av de andre mistet smokken sin, tok hun den opp og ga den tilbake med en kos på kjøpet. Hun tar nå ofte initiativ til kos. Vi er også en kosete familie. Jeg tror at det hun ser vil hun kopiere. Du må bare ha litt tålmodighet... :)

Skrevet

Vi har også ei sånn lita frøken. Ikke før (14 måneder) at hun har villet gi kos når jeg spør om å få. Og det er ikke alltid jeg får da heller. Men nå har hun begynt å kunne legge seg inntil meg når jeg bærer henne og kan sitte litt på fange og slappe av. Så jeg trøster meg med at det kommer : )

I barnehagen når de andre ungene ville gi henne kos kan hun godt finne på å skyve de unna hvis det ikke passer henne. Jeg synes forsåvidt det er litt fint også for da har hun grenser (jeg er nemlig ikke så glad i alle barn som må tvangskoses hele tiden).

Skrevet

Vi har en liten jente som snart blir 18 mnd. Selv om hun alltid har vært "utsatt for" masse kos, har hun alltid hatt det for travelt til å gi kos selv. Men de siste par ukene har det forandret seg og etter 18 mnd med maks 10 sekund på fanget, ble jeg vekket av et stort babykyss på munnen i morges! Veldig morsomt og vel verdt å vente på :-)

Skrevet

Guten har først begynt å kose bevisst den siste mnd ca (han nærmar seg 16 mnd no). Tidlegare har han berre "kost" viss han har vore sjuk, litt flau eller utrygg på situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...