Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var student i fjor og året før det, med fullt lån og stipend. Dette året jobber jeg 100% som lærer med ca 300000 i årslønn. Jeg har forstått det slik at det er de tre siste årene som er grunnlaget for hvor mye en får i fødselspenger. Regnes stipend/lån som inntekt?? Hvor mye kan jeg forvente tror dere? (termin i august)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7695977-hvor-mye-i-f%C3%B8dselspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner ikke så langt tilbake når du har vært student. Skal ikke tape på det. Du har sikkert fastlønn og da får du fødselspenger regnet ut ifra siste 4 uker. Det vil si samme månedlige utbetaling som du ville hatt hvis du var i arbeid. Tjener du derimot litt forskjellig hver måned regner de gjennomsnittet av lønnen din siste 3 eller 6 mnd.

Hei,

dere som bor og jobber i Norge er hvertfall mye heldigere enn oss i Spana, her faar man 4 maaneders permisjon med 100% lönn, og 6 uker av disse 4 maanedene maa man ta umiddelbart etter födsel. Med andre ord; hvis du har et vanskelig svangerskap og maa slutte aa jobbe i 6 maaned har du bare et par uker etter födsel med ungen för du maa tilbake til jobb, ellers mister du jobben og gaar over til arbeidsledighetstrygd...

Selv er jeg arbeidsgiver, og ikke arbedstaker, saa jeg faar ikke et öre.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...