Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Etter hvor lenge synes dere det værste suget gikk over? Hva gjorde dere når suget var værst?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Ennå? Hvor lenge har dere vært uten da? HI
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Suget er der enda... Pussa tennene osv når suget var som verst... Å knaska drops osv... Tenker på den jævla røyken hver eneste dag da...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Jeg sluttet ved at jeg trappet ned gradvis. Da jeg ble gravid kuttet jeg flere røyk med en gang så sluttet jeg helt å røyke hjemme også sluttet jeg på jobben. Det tøffeste for meg var å slutte på jobben, ikke fordi det var sosialt men fordi jeg som oftest koblet ut og stresset ned med en røyk. Jeg har nå vært røykfri i ca 4 mnd og jeg må dessverre innrømme at jeg fortsatt har et sug. De antirøyk reklamene som går på tv for tiden har motsatt virkning på meg... Men det verste suget ga seg vel etter ca to-tre uker. Må vel også legge til at jeg ikke var noen stor-røyker men det kan være tøft nok alikevel.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 Er så sinnsykt rastløs jeg, kort lunte, ååååååååå!! Gleder meg til det blir litt bedre iallefall! Syns det er værst nå når jeg er alene hjemme, vanskelig dette!! Tygger på drops, tyggis jeg også. Er det ikke etter tre dager de sier at den fysiske avhengigheten er over, resten er psykisk? Kjennes ikke slik ut... HI
~Maja Mor~ Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Heisann! Jeg har ikke hatt sug i det hele tatt :-) Sluttet brått og brutalt etter positiv test og er helt og holdent ferdig med røyken. De 2 første dagene irriterte jeg meg over at jeg ikke kunne ta røykpauser lenger, men ikke sug :-)
Frk. Vable Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 Syns det var ganske lett å slutte, for jeg var ganske kvalm og slapp i begynnelsen. Men som jeg fryktet kom suget tilbake når jeg ble pigg igjen og kvalmen gikk over. Så suget er der enda, men det er blitt en vanesak å ikke røyke... Trøster meg med at om jeg hadde hatt røyk og tent meg en, så hadde jeg ikke fått nyte den slik som før, for det er blitt fysisk umulig for meg å trekke ned uten å brekke meg! Det er alt for sterkt! Hoster og brekker meg som en tulling. Ja, jeg har prøvd...! Så hver gang jeg får lyst på en, tenker jeg på hvor sterkt det egentlig er. (Men tenker også mye på å kjøpe meg en flaske rødvin og en tipakning med MILD røyk etter ammingen er ferdig....!!!!) O'lykke! Helt tåpelig når man først har klart å slutte, men sånn er det no...
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #10 Skrevet 8. januar 2007 jeg slutta egentli når kvalmen var på sitt verste,og da var det gjort for min del... klarte ikke tanken på røyk,og kjenner ikke suget nå.. men merket at savnet av røyken var stort da sambo hadde kompiser over og de drakk,alle skulle ut å røyke,og jeg ble med..det var vanskelig ..heheh
Jente19*31.01.07* Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 Suget er der enda!! trudde kanskje d ville gi seg etter en mnd tid, men nei da.. jeg har vært røykfri i over sju mnd.. har så innmari lyst på den røyken:(
Gullemor Skrevet 8. januar 2007 #12 Skrevet 8. januar 2007 Hadde ikke noe sug, jeg. Jeg opplevde det som overraskende lett å slutte. Dette er ikke for å "gni det inn" til noen, eller for å hovere eller noe, men for meg var det utelukkende en positiv opplevelse. Sluttet i februar 04, så har nå vært røykfri i snart tre år. Jeg har lagt ut historien min på røykedebatten. For de som er interesserte i en positiv og motiverende historie: http://www.barnimagen.com/forum/thread/6328397
Lilah Skrevet 8. januar 2007 #13 Skrevet 8. januar 2007 Suget kom aldri. Slutta ikke med viljestyrken, men med Allen Carr. Endelig ikke røyker.
Gullemor Skrevet 8. januar 2007 #15 Skrevet 8. januar 2007 Samme som meg, det, Lilah! ;o) Suuuupert opplegg! Leste du bare boka og slutta, eller gikk du på kurs? Jeg gikk på kurs etter at boka ikke var tilstrekkelig for meg...
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 8. januar 2007 #16 Skrevet 8. januar 2007 jeg slutta og røyke 1 uke etter at jeg fant ut om graviditeten og var røykfri helt til ca 6 mnd da begynte jeg og ta et par trekk en gang i blandt,var skikkelig meeega sugen og hadde dilla på røyklukt:S men fra ca 7 mnd så slutta jeg igjen og nå frister ikke røyk engang! føler ikke sug eller noen ting..kun hvis jeg blir skikkelig forbanna men ettersom jeg ikke har røyk liggende så har jeg heller ikke mulighet til og ta meg en røyk,så fort jeg har roa meg ned,forsvinner suget.. (huff tar sjansen og signerer med nicket mitt,håper jeg ikke blir skikkelig angripi her nå altså,for "barnemishandling"...)
Lapez Skrevet 8. januar 2007 #17 Skrevet 8. januar 2007 ta det med ro Maraya18=) bra du signerer med nick, skal ærlig innrømme at på julaften tok jeg et par røyk med svigermor, og mamma gav meg en røyk da vi var ute å så rakettene på nyttårsaaften=) Vra på ekstra UL for noen dager siden og fikk høre at alt var knall med jenta i magen, så det gikk jo bra da=)- men er røykfri ellers, i uke 32... Ikke lenge igjen nå.
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #18 Skrevet 8. januar 2007 Jeg får si som landets konge så pent sa det: Det var skuffende lett å slutte! Jeg slutta på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid. Mannen min slutta etterå ha lest Allen Carr "Endelig ikke røyker", og han har røkt i over 15 år. Han fikk endra holdningene til røyken etter å ha lest boka. Det var visst ikke ei bok som funka som en skjennepreken, men vistnok veldig underholdende å lese. Han hadde ikke problemer med å fullføre boka og en dag slutta han bare å rulle seg røyk av tobakken i jakkelomma. Jeg har erfart at det lille suget varer så kort tid at hvis man bare passer på å ikke ha røyk tilgjengelig hjemme går det greiere. Hvis man må ta seg til butikken for å kjøpe er suget over lenge før man er kommet til kassa for å kjøpe. Lykke til med røykestoppen, jenter. Vi gjør det farligere og vanskeligere enn det egentlig er. Slapp av og ha troen på at dere klarer det! Det er en mektig følelse å klare det. Jeg tenker mye på hvor mye enklere det blir etter at junior kommer ut. Slipper å stå på trappa å stressrøyke mens den lille er inne alene. Har blitt mye mer avslappa og fått mye mer tid etter jeg klarte å kutte ut røyken. Stå på!
Philippa=) Skrevet 8. januar 2007 #19 Skrevet 8. januar 2007 Jeg sluttet den dagen jeg testet positivt, er nå i uke 37, men er fortsatt sugen...... men skal aldri begynne igjen! hver gang jeg kjenne suget kommer som værst, tenker jeg på den lille uskyldige i magen. den skal ikke bli forpestet av røyken stakkars... (men jeg har vært passiv røyker noen få ganger, det er litt deilig.....)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #20 Skrevet 8. januar 2007 Så flinke vi er!!!!! : ) Skal ALDRI begynne igjen jeg heller!! Stå på alle sammen!
Prish Skrevet 8. januar 2007 #21 Skrevet 8. januar 2007 Jeg trappa ned gradvis i løpet av et par mnd. Da suget ble som værst, tok jeg to max tre trekk slik at jeg ikke ble så irritabel. (bare etter å ha pint meg leeeeenge før jeg måtte.) Nå har jeg bare lyst på røyk i spesielle anledninger som hvis jeg drikker munkholm eller gjør noe jeg alltid måtte røyke før. Da varer det bare en kort stund og er mye lettere å styre unna.
jentebaby i hus Skrevet 8. januar 2007 #22 Skrevet 8. januar 2007 Hei.Eg sluttet å røyke da eg var ca 3 mnd. Men trappet ned og røykte ikke hver dag og tok eg en røyk så var det den ene etter at eg viste at eg var gravid(uke 5) Klarte å slutte ved å si at eg dette er ikke den siste,eg skal røyke igjen. Men no vet eg ikke, har lyst på røyk av og til men håper eg ikke sprikker,men har veldig lyst på festrøyk. Er nå i uke 40. Er stolt av meg selv og dere andre, håper ikke vi begynner igjen.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 8. januar 2007 #23 Skrevet 8. januar 2007 Jeg slutta med en gang jeg så positiv test, men jeg var såpass forberedt på at den var positiv så jeg hadde innstilt meg på det. Ellers hadde jeg nok strevd mer. Har fremdeles røykesug av og til, viljestyrke er det eneste som hjelper. Min mor var røyker da jeg var liten, og jeg husker godt hvor fælt jeg syntes det var. Jeg tenker litt på det hver gang, så går det fort over :-) Men i begynnelsen gikk jeg en del turer, og spiste grønnsaker & dip. Knaske på noe får det verste suget til å gå over. Man trenger som regel bare noe å aktivisere seg med i noen sekunder. Lykke til :-)
godiva med 3 gull Skrevet 9. januar 2007 #24 Skrevet 9. januar 2007 Jeg er blandt de heldige som overhode ikke har lyst på røyk mere når testen viser positiv.. Og mine venninner hater meg for det.. Men utover det klarte jeg ikke å holde meg lenger enn til jeg var ferdig med å amme sist gang.. Håper jeg kan holde meg denne gangen.. men om kiloene sitter godt kommer jeg nok til å ty til røyken igjen ja. Da raser jeg ned...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå