Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Vurderer å forsøke å få 50% barnehageplass. - koster det 50% av fullpris (maxpris), eller står barnehagen fritt til å sette en pris på dette? - Beholder jeg da fortsatt 50% av kontantstøtten? - når man har 50% plass, hvordan blir dagene da? er det noen timer hver dag, eller 2,5 dag pr, uke? - her jeg bor er det relativt lett å få barnehageplass, men det er en bestemt barnehage jeg vil at mini skal begynne i. Jeg vet ikke om de har plass. Er det vanlig å ringe barnehagen og spørre om dette?
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Ring den eller de barnehagene som er aktuelle og spør du, da får du høre hvordan du må gjøre det.. Vi har 50 % plass, den koster halvparten av fullplass. (1410 kr i mnd med mat) Kontantstøtta regnes ut etter antall timer barnehagen er åpen + % plass, så hos oss der barnehagen er åpen 10 timer pr dag vil det si at vi bare får den laveste andelen av kontantstøtte.. (660 kr pr mnd) Vi deler opp plassen i 2 og 3 dager pr uke. Vil heller han skal være hele dager enn å rive han ut etter halv dag (vet ikke om det praktiseres halve dager heller). Lykke til!
krabbetrollet Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Barnehagen står fritt til å sette en pris på halv plass. Det er bare regulert makspris for full plass, så i teorien kan halv plass også koste det samme. I praksis så koster halv plass det halve av makspris, eller litt mer. Det er vanlig at halv plass er annenhver dag, ikke halve dager. Du får mindre enn 50% kontantstøtte, satsene finner du på nav.no Det er ganske vanlig å ringe bhg med spørsmål, så det er bare til å ringe...!
dama Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 i barnehagen hos oss betaler man 60% for 50% plass... 70% for 60% plass osv osv...
Carmensimamma Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Jenta mi går 50% Vi betaler halv pris av max prisen. Jeg får også halve kontantstøtten. Hun går 2 dager den ene uken og 3 dager den andre......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå