Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å forsøke å få 50% barnehageplass.

- koster det 50% av fullpris (maxpris), eller står barnehagen fritt til å sette en pris på dette?

- Beholder jeg da fortsatt 50% av kontantstøtten?

- når man har 50% plass, hvordan blir dagene da? er det noen timer hver dag, eller 2,5 dag pr, uke?

- her jeg bor er det relativt lett å få barnehageplass, men det er en bestemt barnehage jeg vil at mini skal begynne i. Jeg vet ikke om de har plass. Er det vanlig å ringe barnehagen og spørre om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring den eller de barnehagene som er aktuelle og spør du, da får du høre hvordan du må gjøre det..

Vi har 50 % plass, den koster halvparten av fullplass. (1410 kr i mnd med mat)

Kontantstøtta regnes ut etter antall timer barnehagen er åpen + % plass, så hos oss der barnehagen er åpen 10 timer pr dag vil det si at vi bare får den laveste andelen av kontantstøtte.. (660 kr pr mnd)

Vi deler opp plassen i 2 og 3 dager pr uke. Vil heller han skal være hele dager enn å rive han ut etter halv dag (vet ikke om det praktiseres halve dager heller).

Lykke til!

Skrevet

Barnehagen står fritt til å sette en pris på halv plass. Det er bare regulert makspris for full plass, så i teorien kan halv plass også koste det samme. I praksis så koster halv plass det halve av makspris, eller litt mer.

Det er vanlig at halv plass er annenhver dag, ikke halve dager.

Du får mindre enn 50% kontantstøtte, satsene finner du på nav.no

Det er ganske vanlig å ringe bhg med spørsmål, så det er bare til å ringe...!

Skrevet

i barnehagen hos oss betaler man 60% for 50% plass... 70% for 60% plass osv osv...

Skrevet

Jenta mi går 50%

Vi betaler halv pris av max prisen.

Jeg får også halve kontantstøtten.

Hun går 2 dager den ene uken og 3 dager den andre......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...