Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å forsøke å få 50% barnehageplass.

- koster det 50% av fullpris (maxpris), eller står barnehagen fritt til å sette en pris på dette?

- Beholder jeg da fortsatt 50% av kontantstøtten?

- når man har 50% plass, hvordan blir dagene da? er det noen timer hver dag, eller 2,5 dag pr, uke?

- her jeg bor er det relativt lett å få barnehageplass, men det er en bestemt barnehage jeg vil at mini skal begynne i. Jeg vet ikke om de har plass. Er det vanlig å ringe barnehagen og spørre om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke alle svarene. Men ved 50% plass pleier det å være 2 og 3 dager annenhver uke. Altså en uke 2 dager, neste uke 3. For å få 50% er du som oftest avhengig av at noen andre og ønsker det. For det pleier å være 2 barn som deler 1 bhgplass. Ville ringt og hørt med dem ja.

Skrevet

jeg vet vertfall at du beholder 50% kontantstøtte ja. og jeg mener man betaler halv pris av full plass, men er ikke sikker på dette:S åsså er det slik som hun over her sier at det er vanligst å ha 2 dager ene uka og 3 dager neste uka ja.. eller annenhver dag om du vil, slik er det ihvertfall der jeg jobber. de går i bhg feks man, ons, fre, tir, tor, osv

der jeg jobber (småbarnsavd) er det 9 og en halv plass på hver avdeling. slik at vi har 9 fulle plasser og en halv plass.. vet ikke hvorfor, men har alltid en halv plass liksom. men vet ikke om dette er vanlig

Skrevet

Poden vår går 60 % i bhg. Vi betaler 60 % av fullpris + 150 kr i administrasjonstillegg.

Er ikke sikkert du beholder 50 % av kontantstøtten hvis barnet går

50 % i barnehagen.

Vi mottar bare 20 % kontantstøtte, selv om vi skulle hatt 40 %.

For at vi skal få 40 % kontantstøtte, må vi senke til 50 % barnehageplass. Dette er barnehagens "feil".

Barnehagen oppgir hvor mange timer i uka barnet får oppholde seg der, og kontantstøtten blir regnet ut etter det.

For å få 40 % kontantstøtte, kan barnet være inntil 24 timer i uka. Vår bhg har oppgitt at poden kan være inntil 28 timer i uka i bhg, derfor får vi bare 20 % støtte.

Husker ikke hvor grensa går for å få 50 % kontantstøtte.

Forresten: I vår barehage blir ikke de resterende 40 % som poden ikke er i barnehage, fylt opp av et annet barn. Vi kan selv bestemme når vi vil gå opp til 100 % igjen, eller eventuelt senke ned til 50 % hvis vi ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...