Gå til innhold

Hurra! Tror vi er på rett spor (søvn & kveldsrutiner)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for god hjelp forrige dagen, nå går det bedre. I går sovnet hun faktisk i 8-tiden, og INGEN skriking!! Har begynt å bade på kvelden, få nattmåltid, og skal tilby flaske hvis hun virker sulten (så slipper hun å skrike seg overtrøtt etter pupp, og jeg får heller pumpe litt etterpå). Vuggevise var faktisk utrolig effektivt, hadde vel ikke helt troen på det på forhånd... Og etter vuggevise et par-tre ganger, tar vi siste vers i sengen, sier at nå er det natta, og trekker opp Peter Rabbit-musikk-kaninen som har en annen vuggevise. Hun holdt litt i den til og med:):)

Hun fant roen i sengen, og trengte ikke byssing!!! Etter en liten time våknet hun pga sulten, og fikk mat, samme rutine en gang til, og hun fant roen i sengen etter et par runder med sang og natti-natt. INGEN SKRIKING!! Hurra!! Mammaen slapp hodepine:) og snuppa var fornøyd. Eneste minus var at hun våknet kl 4 for mer mat da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kan jeg spørre deg om det var byssingen du ville vekk ifra?

Her bysser vi for harde livet...

Har rutine med leggetider, men da bysses hun.. hun får grøt,mm og mme

Skrevet

Hun fant ALDRI roen selv, vi brukte flere timer hver kveld på å legge henne, hun var overtrøtt og skrek hull i hodet mitt... Måtte ofte bæres/bysses i søvn, hvis jeg ammet henne i søvn, våknet hun når jeg løftet henne over i sengen hennes.. Var litt lei..

Nå har hun blitt mer rolig og harmonisk, og vi slapp å være fullstendig utslitt etter leggingen:)

Hun fullammes, eller nesten da.. ca 90% amming tenker jeg..

Skrevet

Det var jenta si det;-) Så flink hun er! Og mamma(&pappa) også da:)

Håper det fortsetter! Deilig å kunne slappe av litt på kveldstid også.

Og én nattamming er muligens å foretrekke framfor flere timer med gråt og byssing på kvelden:)

Skrevet

Jepp, en nattamming er jo ikke så ille... Ble virkelig tullete i hodet.. Krysser fingre for i kveld også, kan nok ikke kalle det en vane enda;)

Skrevet

Så deilig... var dette vi gjorde også da snuppa var en mnd. Etter et par uker var rutinen innarbeida, og hun kan finne roen selv i senga, for hun vet at hun ikke blir tatt opp.

Men hun klarer ikke finne roen på dagen.. sukk....

Skrevet

så bra da =))

ikke noe er så godt som når man får di til å sove.herlig,ikke sant??

han her vil ha siste måltid kl 23,og det nytta ikke å prøve tidligere.så vi fortsetter der.sover til langt på dag.grøten gjorde susen for suttret han starta her.

håper snuppa di sover søtt heretter.å at du slipper den hodepina.

å at hun sover over kl 4....=)

Skrevet

Jepp, dette er mye bedre.. Det var virkelig ille her en periode, men jeg tenkte hele tiden at "litt må man jo tåle, og siden hun sover rundt, får jeg la være å klage..." Men det er dumt å hvile på laurbær osv, så til slutt innså jeg at det ikke var sunt for noen av oss når vi brukte 5timer på å legge henne.

Nattamming kl 4 er HELT OK, så lenge jeg slipper hyyyyyyyyyyyl&skriiiiiiiiik på kvelden-

Hvordan går det med attpåklatten da? Sover han mye på dagen lenger? Ruller han rundt? Hva skjer`a?

Skrevet

her var det også vrææææææhl...men da han ikke sovna før kl 2 på natta ga jeg meg.grøt ble det,og stilt ble det.hehe.gikk tilbake til siste måltid kl 23.var det som skulle til.jeg håpa å få tidligere kvelder,men nei..her er han sjefen gitt =)

attpåklatten er ifølge hs overvektig...ha ha ha ha aaaargh.....!!!

okei,jeg går med på rund,bollete,blubben,bare ikke overvektig!!!

ingen baby er det.var 7730g og 61,5cm.litt kort,og derfor for tung...

han gogler,ler,jabber,smiler og holder foredrag hele dagen.skriker kun hvis maten er sen,eller han er trett.jeg kan ikke klage.selv om jeg gjør det når nettene blir sånn smokkedytteheletiden =)

han sover mye,egentlig.er våken opp til 2 timer,og sover to timer,dagen igjennom.ruller ikke,hehe...her kommer vekta inn...er litt sen syns jeg,men hs sa han ikke var det.?..tar etter ting,prøver å komme seg på sidene,spenner godt ifra,og hopper så det suser.hater å ligge på magen,og ruller fra mage til rygg.

så langt er han kommet.enn prinsessa da? hun krabber vel snart??

hvordan går det med rygg og armer nå da,er du bedre??

Skrevet

HEr er det rett før hun går, haha...

Neida, men hun har rullet (tilfeldig), hun jodler, synger, ler så hun hikster, har blitt flink til å ligge på magen (fikk låne sånn kile på hs, det anbefales:) Hun prøver å slå i stykker babygymmen!! Tar rundt leker, og klarer nesten å koordinere dette med øynene, men ikke alltid.. Hun har begynt å sparke godt, så regner med at hun flytter seg bortover gulvet snart (hun flytter seg på natta).

På dagen sover hun gjerne en lang lur nå vi er ute på tur, feks 12-14, noen ganger småsover hun litt på sofaen på ettermiddagen, men ikke alltid. Kveldsstell begynner ca kl 18, med bading, pysj, mat, sang osv. Så attpåklatten sover nok mye på dagen, sammenlignet... Kanskje det er en tanke, eller blir han bare sutrete hvis du kutter ut ettermiddagssøvnen?

Skrevet

ja,det var det jeg skjønte...hun springer snart,hehehe..

hører hun er aktiv.er litt sånn,kleppe tak i ting og hold der, her =)

gjorde noe lurt i går.kledde av han,så han lå kun i bodyen.gjett om det ble liv i skrotten,hehehe.han så ut så han skulle springe,liggende...

er gulvkaldt her,så jeg har ikke gjort det mye.men nå skal han få det.lå lenge på maven også da."bank i bordet"

han sier ifra når han er trett,så jeg får ikke lurt unna noe dupp.da blir det huskestue =)) sovner som regel på gulvet da.tror nok han er litt treg bare.var jo veldig slapp etter fødselen også,så han er vel bare en litt bedagelig type..men er blitt mer kvikk bare siden jula.han klaga enormt på pappan i går kveld.hørte ut som han kjefta,hehehe.skal filme det neste gang.streng i øya,bestemte,høye "setninger".jeg ler ennå ved tanken =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...