Gå til innhold

Flere som er sykemeldt pga kvalme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i kassen i en dagligvarebutikk, kan ikke jobbe når jeg er kvalm og kaster opp daglig. Og er da sykemeldt. Har skikkelig dårlig samvittighet for jobben, for jeg begynte der for 3 mnd siden og så klarer jeg å bli gravid og sykemeldt.

Men jeg klarer ikke å jobbe, får ikke i meg mat heller om dagene...

 

Blir så frustrert og sliten av dette. Håper de ikke hater meg på jobb når jeg kommer tilbake.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært sykemeldt siden 11 desember. Var så kvalm at eg ikke klarte å stå oppreist, så ringte til sjefen og sa at eg bare måtte gå hjem, for det er ikke noe vits i å være på jobb når en ikke er god til det.

Sjefen er grei og skjønte det.

De har ingen grunn til å hate deg for det. Er faktisk bedre at du holder deg hjemme mener jeg. Skulle eg gått på jobb, hadde eg nok bare gått i veien for de andre, og ikke er det alt en orker, og da er det lett for at de andre blir irritert.. Tenk sånn, så blir det nok litt lettere for deg å gå hjemme. Så kan du evt begynne igjen, hvis du føler for det når kvalmen gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dårlig en uke før ikm, og har vært dårlig siden. Jobbet fram til jul, ble liggende stort sett i hele ferien. Kom meg litt, så jeg startet i lærerjobben med friskt mot, men ble helt utslått med en gang, så jordmor satte meg på sv.penger i en måned, så får vi se når vi kommer så langt.

Det er ikke morsomt å bli sykemeldt, og de fleste får vel dårlig samvittighet for jobben. Men jeg er enig med anonym. De hadde vel blitt mer irritert på oss hvis vi hadde vært der og ikke fått gjort det vi skal gjøre.

Ta livet med ro en liten periode, og tenk på at det er for en veldig god sak!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt siden siste uken i november og er så langt sykemeldt ut januar - er da nesten 15 uker på vei og håper jeg er bra nok til å gå tilbake i jobb igjen da. Er 11+3 i dag og kvalmen henger i enda....kaster ikke opp så mye som før, men det er ille nok:o( Er passe lei nå ja....

Var på samme måte sist gang også - bare at da var kvalmen verre men varte litt kortere tid...

 

Jeg syns også det var grusomt å måtte sykemelde meg fra jobben. Begynte i slutten av september og trives kjempegodt...men det er greit med en forståelsesfull sjef som gikk gjennom det samme i sine svangerskap...;o) De aller fleste har jo forståelse for dette, og ingen kommer å hate deg når du kommer tilbake - det er jeg sikker på:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt men sliter med jobben. Sjefen var drit sur da jeg ga beskjed i dag at jeg var sykmeldt en måned til. ( Se innlegg: Sykmeldt. Dårlig samvittighet pga jobb.) Men jeg klarer ikke jobbe.. det er helt forferdelig. Jeg jobber også i en dagligvare butikk, og gå opp i den matlukten hele dagen gjør meg ekstra kvalm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk med min første ble jeg sykemeldt i 6. uke, og var sykemeldt frem til fødselen pga ekstrem svangerskapskvalme. Jeg var også innlagt på sykehuset 5-6 ganger for å få i meg næring intravenøst (dette var kanskje slettes ingen trøst)

 

Min sjef var heller ikke no blid, men gynekologen sa at det ikke var andre alternativer...

 

Mitt tips mot kvalme er å spise litt før man blir sulten, jeg fikk også postafen stikkpiller mot kvalmen (dem hjalp litt) og ellers holde seg i ro.. Selv den minste lille ting utløste kvalmen..

 

Foreløpig er jeg i fin form og håper at jeg slipper unna kvalmen denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...