Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Hei hei! Nå skal dere høre en av grunnene til at jeg gruer meg til fødselen.... Dere skjønner det at min kjære samboer kjenner ei som jobber på føden. Ei venninne..... Jeg har snakket med henne før så jeg vet hvem hun er osv.... Hun er nyutdannet tror jeg, hvis hun ikke da er under utdanning.....tror hun er helsesøster eller sykepleier.... Jeg vil IKKE at hun skal være med under min fødsel,,,,,, Jeg vil IKKE at hun skal være 1 eneste sek. inne på føden! Jeg har ikke noe i mot henne, men kjentfolk vil jeg rett og slett IKKE ha til stedet, kun min kjære samboer. Hun har gått rundt å fortalt om fødslene til folk til meg en gang,,,,hun nevnte ikke navn, men jeg synes hun er lite voksen når hun da står ler og flirer til de forskjellige opplevelsene hun har opplevd..... For alt jeg vet kan hun gå å plapre om min fødsel til folk jeg kjenner og ikke kjenner... Dette er IKKE kjekt!! Så hvis dette skal skje....at hun har vakt.... Hvordan skal jeg få henne til å gå? Å gjøre dette på den mest humane måten? Får jeg ikke noe tips av dere så hiver jeg henne sikkert ut vinduet!!!
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Bare si det som det er, at du helst bare vil ha med deg gubben og dele det øyeblikket BARE dere to, uten noen andre til stede!
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Jeg skjønner deg veldig godt. Og hvis hun har sunn fornuft så holder hun seg nok unna. Men synes at du skal si det til samboeren din slik at han kan passe på at hun ikke kommer innom, i tilfelle det skulle skje.
samboer87 Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 ja bare si det som det er rett ut at du bare vil ha samboeren din der..det er DIN fødsel!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Huff..... hvis det er for lite personel eller en eller annen grunn til at hun ikke kan gå, hva da? Huff vet at jeg er veldig negativ her nå.....men har ikke lyst at hun skal være der...Jeg får kanskje da ta det opp med min samboer å få han til å snakke med henne før fødselen, sånn at hun er klar over det? Eller er det dumt?
ejiec++ Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 bare si fra - enten per telefon eller når du ankommer føden, at du kjenner ei som jobber der - navnet på denne, og at du IKKE ønsker at hun blir med på fødselen. Det har du all rett til.
chrika Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 nei det er bare å si ifra til dem andre på føden...! kan ikke tenke meg til at han skal være nødt til å være dr...så lite folk er det neppe på vakt!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Synes det er VELDIG ekkelt det der jeg.....Men håper at hun ikke har vakt...Men hvis hun har så følger jeg deres råd..... Men er bare usikker på hvordan jeg skal formulere meg i den der settningen....sånn at de ikke skal ta det innover seg eller noe sånt.....
Vintersol Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 Bare gjør som de over sier; Gi beskjed når du kommer at du ikke ønsker vedkommende tilstede under fødsel. Er sikker på at de har full forståelse for at du ikke ønsker "kjentfolk" tilstede i en såpass spesiell situasjon. Ville heller ikke hatt det. Kan umulig være første gang noen av de som jobber på føden har kjent noen som skal føde. De har sikkert vært borti denne type problemstilling før.
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 8. januar 2007 #10 Skrevet 8. januar 2007 Du kan skrive et brev med navnet hennes å skrive at henne vil du ikke ha inne på fødselen...Å så trenger ikke hun å få vite at du har sakt noen ting for de passer bare på at hun ikke får gå inn til deg..! Jeg har skrevet ned navnet på 3 jeg VIL ha så håper,håper,håper at en av de er på jobb =)
Cille Med To Søte Små Gullunga Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 Æ skjønnde dæ godt!! Ville heller ikkje hadd ho dær inne. Si ifra når du e på føden. Kanskje under innskrivninga? ;p Lykke til ;o)
Katta:o) Skrevet 8. januar 2007 #12 Skrevet 8. januar 2007 Her jeg bor sender vi inn forhåndsjournal til sykehuset. Der kan man fritt skrive opp ønsker for selve fødselen og eventult om det er noen spesielle som jobber på føden som man ikke vil at skal være med på akkurat din fødsel. Du bestemmer dette selv.Undersøk med sykehuset du skal til hvordan praksisen er der
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #13 Skrevet 8. januar 2007 Det finnes en MEGET klar regel for sykehusansatte at de IKKE skal involveres i de tilfeller der de kjenner pasienten eller har annen tilknytning til pasienten. Så her skal hun faktisk vite det selv at hun ikke skal inn, men uansett så så skal du også gi din samboer beskjed om dette og du har mulighet for å gi beskjed når du kommer inn. MEN, som sagt så skal hun kjenne til regelen selv å holde seg unna både deg og din journal!
ceso Skrevet 8. januar 2007 #14 Skrevet 8. januar 2007 du kan som alle andre mørde skrive skjema over hvordan du vil ha fødselen din. jeg er litt i samme posisjon som deg hvor det er en person jeg nekter å ha inne i MIN fødsel. mitt tilfelle er JM jeg hadde da jeg fødte datteren min. bare skriv liste som du leverer til JM når du kommer inn for å føde og så ordner hun resten. Ferdig med det...
Oi ..! Skrevet 8. januar 2007 #15 Skrevet 8. januar 2007 Men da er det jo greit, da! Vil du ikke, så vil du ikke, og sånn er det med den saken. Nemlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå