Gå til innhold

Barna deres mye ute i barnehagen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barna deres vært mye ute i barnehagen i høst og vinter?

Snuppa mi har nesten ikke vært ute i vinter fordi de mener i barnehagen at det er så dårlig vær. Ellers har de gjerne andre unskyldninger som at de har hatt møter eller at det bare er to på jobb så det blir mye styr å kle på ti unger å gå ut!

Tullprat sier jeg og synes det er helt merkelig....

Og jeg som har kjøpt så fin dress til henne... *sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I barnehagen til barna mine er barna ute minst en gang for dagen, de får velge om de vil være ute før eller etter lunsj, eller begge deler (dette gjelder selvsagt bare de som er store nok til å velge)Minstejenta er ute en gang for dagen - hun er 15 mnd. Er ute uansett vær - her i Bergen har det jo regnet i 72 dager i strekk nå, så skulle hun ikke vært ute pga været så hadde hun ikke gjort annet enn å være inne=)

Skrevet

Ja de er ute mange timer hver dag. Gjerne nesten hele dagen. Foreldrene og ungene har bygget gapahuk som de bruker mye.

Skrevet

De har vanligvis utetid fra 12-15. Hvis været er bra fortsetter de med mat ute og er ute når vi henter. Hvis været er veldig dårlig går de inn litt tidligere.

I tillegg får de som vil være ute på formiddagen også. Gjelder også de små. Hvis 2-åringen henger på døra og vil ut så kler de på ham/henne og går ut og leker. Det er flere avdelinger og de samarbeider slik at det alltid er nok personale ute/inne i forhold til hvor mange barn som er der.

En helt super barnehage som er veldig fleksibel.

Skrevet

Vi har litt av det samme problemet som dere. Gutten vår sover av og til 2 ganger for dagen og er da ikke ute med de andre barna. Tror de prioriterer de største på avdelingen til å gå ut, har reagert kraftig på dette og skal ta det opp på neste foreldremøte som skal være nå i januar. Synes det er rart jeg at de ikke heller går ut enn å være inne hele dagen selv om det regner! Barna synes det er SÅ deilig å være ute....Skikkelig trist. Og alle pengene man bruker på utetøy da som ikke blir brukt......Sukk!

Skrevet

Ikke så mye som jeg ønsker de skulle være. De er kansje ute hver dag. Det kommer ann på været. Tull. Det finnes ikke dårlig vær bare dårlige klær. Hm. Synes de skal være ute minst en time hver dag men de er kansje ute en time 3-4 ganger i uka. Ikke alltid det heller. Så nei de er ikke nok ute.

Skrevet

Samme her!!! Har ikke brukt Reimadressen en eneste gang! Kun de store barna som er ute i all slags vær, mens de små må være inne. Tullprat- de hadde fint kunne vært ute en times tid mener jeg.

Skrevet

I desember var de lite ute på grunn av at de prioriterte adventstund, gaver etc. Og det er jo greit. Ellers har det vært litt avhengig av bemanning. Ved sykdom etc har det ikke alltid blitt satt inn vikar, og da har de ikke vært så mye ute. Men det vanligste er ca en time pr dag; fra ca 9.45 - 10.45. Kjernetiden er fra 9.30, så de har valgt å gå ut rett etter det. Og klokka 11 er det spising, så bleieskift og soving. Barna sovner sånn ca 12.30, og noen sover jo gjerne til 15. Da er det fruktmåltid, og etter det blir jo mange av barna hentet. Sånn går dagene.....

Hvordan løses dette rent praktisk i andre bhg? Vil jo gjerne at barna skal være mye ute, men ser at dette ikke er så lett å få til pga dagsrutinene. Er barna ute før kjernetiden begynner, for eksempel?

Skrevet

i barnehagen vår er de mye ute..synes det er kjempe fint.. også vurderer dem heller hvor lenge osv etter vær og lyst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...