Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 når kan barn sitte i tripp trapp stol? jenta mi på seks månedner har før sittet i vippestol når hun har fått mat o.l, men no klarer hun å sette seg såpass opp i den at hun lener seg fremover og faktisk kan vippe forover hvis dere skjønner..og det er jo litt skummel. men hun sitter ikke selv på golvet enda, så lurer på om det er tidlig med tripp trapp? hvor skal jeg da ha henne når hun spiser?
Jente89 ♥ Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 jeg vet ikke hva man burde og ikke .. men jeg ville tro at hun må kunne sitte oppreist sjøl, før hun kan sitte i tripp trapp stol
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Mini sitter kjempefint i tripp trappen sin nå. Er 6 mnd, kan ikke sitte selv på gulvet enda. Prøv da vel, sittr hun dårlig lar du være=) Og det er jo ikke snakk om å sitte i lange tider, er bare under måltider her...
m-mamma Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Vi begynte da vippestolen ble skummel å bruke, var rundt den alderen. Med bøyle, pute og ekstra puter gikk det greit. Er jo umulig å ha dem på fanget mens de spiser da.
Mammaen til E.S. Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Vi fikk tripp trapp til jul er snart 8 mnd. Men hadde lyst å begynne fra det begynte å bli skummelt med vippestol. Kan ikke sitte oppreist selv. Går kjempe bra fordi om.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Dere vet sikkert dette men vil bare minne om at vippestol skal ikke brukes når barnet klarer å sitte selv. Hs fortalte oss at vippestol kun skal brukes til 4-mnds alder, men som regel sitter jo ikke de fleste barn alene så tidlig, så vi brukte den lenger. Når det gjelder andre stoler, som tripp trapp, så er det vel bare å prøve seg frem. En liten polstringspute kan gjøre det mye lettere for de å sitte i stolen, for da glir de ikke fra side til side eller sklir ned. Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå