Gå til innhold

Tilstoppa melkeganger - igjen! Råd?

Anbefalte innlegg

Siden julaften har jeg hatt tilstoppa melkeganger på høyre brystet 3 eller 4 ganger... Gjør lovlig vondt og nå begynner jeg å bli lei (det var tett før julaften ble avlyst fordi jeg hadde så vondt) :-( HAr Syntocin-sprayen. Bør jeg bruke lecitin også? Har prøvd med varme omslag og lett massasje, det lindrer, men til syvende og sist må jenta mi tømme brystet for at jeg skal bli bra igjen (for noen dager - før jeg får det igjen!) men det er hun ikke alltid så interessert i... (6 mnd). Klarer ikke å pumpe/håndmelke, får ut den aller verste sprengen, men så stopper det og brystet er like hardt. HAr forresten kuttet ut grøt når det står på slik at hun skal spise meg tom.

Råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7694623-tilstoppa-melkeganger-igjen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan godt ta Lecitin, det er ikke dyrt, og du er helt klart kandidat for det! Det koster bare 100kr for 100 1200mg tabletter Kloster Lecitin. Tre om dagen når du har problemer, og så når det er bra, en mindre per uke. Og en per dag som vedlikehold til du tør uten. Mange klarer seg uten når de har vært ok en stund på lecitin. Sprengsmertene kan være vonde! Du kan også legge på omslag med kjøleskapskald kesam (fra meieridisken) på en tøybleie over der det er ømt, etter amming, det hjelper.

Øk også umettede fettsyrer i din mat og minsk dyrefett, det hjelper hos noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...