Gå til innhold

Spm ang tannpuss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører ikke til her inne før om en mnd tid, men tenkte kanskje dere kunne hjelpe meg for det.. Vår lille har hatt tenner siden han var 6 mnd. Nå er han snart 23 mnd og ha 10 tenner nede og 10 tenner oppe.. Dvs en del tenner å pusse... Men vi har en sann kris i heimen hver eneste kveld når vi skal pusse tennene.... Har det siste året, tenkt at det går jo helt sikkert over - men det har ikke skjedd enda.. Vil det gå over eller, vil det noen gang bli kjekt å pusse tennene???

Vi bruker 2-3 forskjelige tannbørster, han en, og vi voksne en..

Barnetannkrem

vi synger og tuller

men det ender i krig hvor en må holde han fast og en pusse... SÅ hjelp hva gjør vi feil da.

Takker for alle svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler elektrisk tannbørste. Min sønn har en Mikke-Mus utgave som kan spilller en sang:) Det har vært diskutert frem og tilbake om små barn bør bruke slike tannbørster, men når alternativet er gråt hadde jeg ikke vært i tvil. Min gutt synst det er så spennende å pusse tennene. Noen dager er det vissnok litt skummelt også, og da bruker vi vanlig tannbørste. Her får lillegutt holde i tannbørsten når vi pusser og han liker vibreringen veldig godt. Vi har ofte med oss en leke på badet for at leken skal se hvor flink han er til å pusse. Etterpå må mamma se om tennene er hvite. Er de rene får han en fluor med banansmak (bare om kvelden) - det er det beste med alt vissnok:)

Min gutt er 22mnd.

Skrevet

Vi har faktisk vært inne på tanken å kjøpe elektrisk tannbørste, så spørs om vi får gjøre det da.. Se om det hjelper, for det er ingen koselig slutt på dagen sånn som det er nå iallfall...

Skrevet

jeg har samme erfaring som anonym over her! jeg anbefaler deg å prøve elektrisk tannbørste:) min får også fluor om kvelden etter tannpuss!

lykke til!

Skrevet

Frøkna mi hadd en periode kor ho også ikke vil puss tennern... skøya og tulla med ho... tannbørstn sku vær borti alle tennern... men så ga æ mæ... ga ho fluortablett... etterkvært va det greit... og da kun æ puss tennern litt meire... trur ikke det e om å lag en positiv opplevelse a tannpussn og at det ikke e tvang... men av og tel så må man jo ;D

Mest effektive va da onkeln pussa tennern på ho... da satt ho med kjæftn køl åpen ;D Lukt den ikke igjen før han va færdi ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...