Gå til innhold

Fester egget seg bedre med Pregnyl istedet for Crinonegel?

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at de som har brukt Pregnyl som progestron tilskudd etter innsetting har lettere for at egget fester seg enn de som bruker noe annet? Jeg brukte Crinone gel, og fikk det ikke til på 1. forsøk....

Men dette kan jo også være tilfeldig.

Fortsetter under...

det er ikke progesteron tilskuddet som avgjør om et egg fester seg eller ei.

Progesteronen gjør forholdene bedre og senker SA risikoen tror jeg.

Men hvilket tilskudd man bruker er egentlig det samme, man bør selv være fornøyd og gjerne måle progesteronet i blodet 7 dager etter innsetting ca, for å sjekke om man har nok.

På sykehuset jeg er til behandling sier de at de har bedre erfaring med Progestan og Utrogest(erstatning for Progestan når de er utsolgt) enn Crinone.

Problemet er når du skal har igjen penger fra Trygdekontoret er at noen steder, i hvertfall Trygdekontoret jeg hører til, ikke vil refundere penger ved bruk av Progestan. Du får kun igjen penger for Progestan dersom du har prøvd Crinone først og legen dermed kan bekrefte at Crinone ikke hadde noen god effekt. Idiotisk regel!! Jeg har klaget inn avslaget mitt nå og venter svar på om jeg får igjen for Progestan selv om jeg ikke har brukt Crinone.

Annonse

Jeg har nettopp fått igjen penger for medisiner, og fikk dekt alt sammen, inkludert Progestan.

Fikk med et skriv fra sykehuset, (st.olavs) der de bekreftet at jeg hadde brukt det, og grunnen til hvorfor vi får Progestan.

Så da har du noe å slå i bordet med!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...