Love2bemom Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 bruke et syltetøysglass el lignende når æ skal til JM? Er gått tom for tisseglass...
selma07 og engel Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 kok det så går det fint!! eller så kan du jo bare ta prøven hos jordmor også da..
Love2bemom Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2007 Det er jo vaska i oppvaskemaskinen...er det bra nok? Har time no halv tolv og æ har tissa i det...
selma07 og engel Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 jepp det går nok fint skal du se:-) lykke til hos jordmor:-)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 Du skal IKKE bruke annet enn sterile glass. Det hjelper ikke om du koker eller vasker glasset i oppvaskmaskin. Jobber på legekontor og vi fikk klar beskjed fra laboratoriet på Haukeland at sporstoffer vil sitte igjen i glassene samme hvor mye du vasker og koker det. Det vil være forurenset selv om det er "rent" Kan love deg at jeg har opplevd mange typer "uringlass", noen veldig morsomme, men veeeeeeeeeeeldig mange ulekre! F.eks. et "kokt" sursildglass.......... Hjalp ikke så mye det da, holdt på å krepere da jeg åpnet lokket! :/
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Så rart at så mange JM og leger godtar det da....
Två små trollungar Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 Hvis hun ikke godtar det kan du sikkert få gjøre en tisseprøve der...
MissAntrop Skrevet 8. januar 2007 #10 Skrevet 8. januar 2007 På min helsestasjon sa de at det var tull å drive og kjøpe slike glass. Kunne fint bruke glass jeg hadde fra før, koke de rene og så tisse ivei
rødhette* Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 Jeg har kjøpt glass på apoteket gjennom hele svangerskapet, da jeg ikke har små glass liggende som jeg bare kan koke rene.. Synes syltetøyglass er litt vel store, føler det for teit å tisse litt på det svære glasset hehe
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #12 Skrevet 8. januar 2007 Vi godtok også alle mulige glass før vi fikk beskjeden fra Haukeland. Vi vasket glassene i oppvaskmaskin og kokte glassene slik at pasientene fikk dette gratis tilbake. Så fikk vi en prøve som måtte sendes til dyrkning ved Haukeland som da var ødelagt pga forurensing av bruk av usterilt glass. Da fikk vi en telefon at vi kun skulle ta i mot glass som ikke dethar vært annet oppi fra før av. Deriblant får vi ofte glass som det har vært tomapurè oppi, der edikken fremdeles sitter i glasset! Vask i oppvaskmaskinen kunne også gi spor av vaskemidler fikk vi forklart og var derfor heller ikke å anbefale. Det er veldig dårlig opplyst om dette til legekontorene fra laboratoriene, noe som jeg personlig synes at laboratoriene burde opplyst mer om enn kun når det kommer til slike spesielle tilfeller som bl.a. vi fikk!!! Det går jo fint an å ta en prøve hos jordmor å lege om du glemmer prøven eller om du har sluppet opp for glass, men prøven skal jo helst være den første på morgenen! Det skal ikke være lett med disse prøveglassene. Hadde forleden en gravid på kontoret som til min store forfjamselse hadde urinprøven med seg på en halvliters brusflaske (og ja den var full og den var meget godt vasket sa hun). Gjett om den slo ut på sukker i urin da, mens blodsukkerprøven som ble tatt for å sjekke om dette var flaskens tidligere innhold som gjorde utslag eller om det faktisk var sukker i urinen, den var negativ!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå