Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 må man gjøre det også i Bergen - jeg bor midt i byen og det er jo bare naturlig for meg å føde på HAukeland? skal jeg da likevel SØKE om plass eller gjelder dette spesielle steder? takk for svar
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 jeg har kun hørt om at de i oslo-området må søke om fødeplass.. Bor selv i stavanger og her har vi jo bare ett sykehus.. Vet ikke om bergen!
laffe*høygravid* Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Jeg bor i Oslo, og sokner til Ullevål. Så jeg har automatisk fødeplassen min der... Men har hørt at det kan være lurt å søke uansett (noe jeg ikke har gjort...). Vet ikke hvordan dette blir i Bergen da...
Pruska Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Selv om Ullevål er ditt lokalsykehus har du ikke automatisk plass der. I Oslo må alle søke om plass. Jo tidligere du søker jo større er sjangsen for at du får innfridd ditt førstevalg. Din adresse betyr ingenting, det er "førstemann til mølla" som gjelder. http://www.helse-ost.no/modules/module_123/proxy.asp?iInfoId=1778&iCategoryId=174&iDisplayType=2
lillebøllaspringmadrass Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 jeg bor i oslo.. og skal føde på ABC på ullevåll. og der er det trangt om plassen.. mange som vil føde naturlig.. (man får ikke smertestillende og sånt der, men tilgjengjeld føde selv, og kan føde i vann i et rom som ikke skriker sykehus.) så jeg sendte brev og søkte plass der når jeg var ca 6 uker på vei, og fikk plass.. men hvordan det funker i bergen vet jeg ikke, men om man har noen spessielle ønsker, kan det vel lønne seg å søke uansett.. det kan vel ikke skade,..
minte Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Nei i Bergen må du ikke søke om plass. Der er det vel ikke flere fødesteder? Jeg har født 2 barn der, siste i 2005 og har ikke søkt om plass. Legen din sender papirerene dine til Haukaland og så får du innkalling til ultralyd.(i uke 18 ca tror jeg) Så du kommer automatisk inn i systemet der.
laffe*høygravid* Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 Nei, jeg vet at jeg ikke får automatisk plass på Ullevål selv om jeg sokner til der. Men har fått beskjed om at jeg ikke MÅ søke, de vil evt bare videresende meg til et annet sykehus dersom de ikke har kapasitet. Da jeg fikk innkalling til UL, sto det at jeg etter UL vil få beskjed om jeg har fått plass der. Det sies at det er en fordel at man føder der man har vært på UL, og jeg skal jo på UL på Ullevål.. Men det skader jo ikke å søke uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå