Gretep Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 da jeg skulle amme lille elias nå i sted, tok han puppen en stund, for så bare å ligge å kave og småsutre ved puppen. dette har skjedd noen ganger før. så jeg laget en flaske for å se om han var mer sulten, og jo da. 170 (!) ml rett ned på høykant, og nå er han blid igjen.... har jeg for lite melk til han da? har begynt med grøt på kveldene, men må kanskje begynne med mme i tillegg?? hmm.... ikke lett det her... han er 5 mnd
Hoppetussa Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Hmm... anbefaler deg å gå inn på ammehjelpen.no - amming fra a-å - brystvegring. Kanskje du finner noen svar der. Det kan skyldes mye, at han er blitt mer oppmerksom og ukonsentrert, sitt i et mørkt stille rom, kanskje utdrivningsrefleksen er for sein... Kan du pumpe deg i stedet for å gi mme? Hvis du føler det er verdt bryet. Gjør det som passer for deg.
kruta78 Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 om det begynner å bli tomt, så ikke fortvil! Du har ammet ham i 5 mnd og det er kjempebra!!! Ikke alle som klarer det..
Veravera Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Hadde samme problemet som deg da lillegutt var 6,5 mnd. Måtte gi mme på kvelden tre kvelder på rad. Men da var han litt forkjøla og litt småtufs. Trodde jeg måtte gi opp amminga. Men da han ble frisk igjen, tok han puppen igjen som bare det... Med andre ord: den lille gutten din kan ikke være litt småforkjølt da? Bare en tanke...:-)
Hoppetussa Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Ja, du har vært kjempeflink!!! Prøv å stresse ned og få nok hvile og væske hvis det er melkemengden det gjelder.
Gretep Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2007 takk for gode råd og oppmuntring har prøvd å pumpe meg litt, men synes det er mest slit og jeg får ikke ut så mye. prøver å legge han til ofte for å øke produksjonen også, men han er ikke så interessert hvis han ikke er sulten. tror ikke han er forkjøla, men kanskje noe på vei? skal være obs på det! skal i hvertfall prøve å amme videre, det er jo så praktisk og kos! mulig han må ha litt grøt på dagtid og? han er jo en stor gutt på 70 cm og over 7 kg så.. skal se det an utover dagen og morgendagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå