Vintersol Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Har dere diskutert hvorvidt far skal gå på fest - og innta alkohol - når det nærmer seg termin? Når har dere evt satt "grensen" for når han må holde seg edru. Selv tenker jeg at to uker før termin bør det gå en grense, siden tidsrommet for normal lengde på et svangerskap er termindato +/- 2. Samtidig føler jeg meg ganske sikker på at jeg kommer til å gå over termin, siden jeg er førstegangs og jeg har inntrykk av at "alle" går over. Dermed skulle det ikke være noe stort problem om far tok seg en pils eller tre i tiden frem mot termin heller. Jeg vet ikke helt jeg... Hva syns dere?
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Ja... Han skulle ikke gå på byen etter nyttår sa han selv...., men kan gjerne ta en øl eller to hjemme, men så bor vi kun 5 min unna sykehuset så det er ikke noe krise...... bare å ring taxi..... Er det opp til meg må han gjerne gå ut bare han er tilgjennelig pr tlf...
Vilde i magen - fødeklar!! Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Mannen min er ikke så veldig glad i å drikke, han. Han tar øl i ny og ne med kompiser av og til, men nu som vi har flytta fra Oslo til Larvik, så er det en stykke for å være ute og feste. Og han skal på guttetur til helgen som kommer, og det er liksom den siste guttehelg (hyttetur) før han skal bli pappa. Så jeg trenger ikke å bekymre meg rundt det temaet med fest og alkohol
Flyme Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Enig med smaskeli. Hvis man har mulighet til å ta taxi til sykehuset, da. Hvis man må kjøre pga avstand ol. blir det en annen sak. Jeg har gitt mannen min reiseforbud i jobben 2 uker før termin... Vi har også bare 5min til sykehuset, så lenge han har tlf på, må han bare kose seg..
Vintersol Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2007 Bor også i taxi-avstand til sykehuset, så en øl eller to i heimen er ikke noe problem. Men jeg vil jo helst at gubben skal være noenlunde klar i toppen når vi skal avgårde. Er mest usikkert på hvor tett opp til termin vi kan ta sjansen på at han er på fest (sånn ordentlig altså, med vin, dram og høy sigarføring...).
mor til 4 i mars Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 mannen min har faktiskt droppet alkohol dei siste 4 mnd før termin men det er pga av at vi pleier å få før termin og denne gangen har den lille truet med å komme siden uke 24. ellers så er vi kansje litt gammeldagse for vi går aldri ut alene på fest vi koser oss heller hime med barna.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 To uker var litt lite faktisk... Jeg hadde sagt 2 mnd... Er greitt å drikke hjemme hvis man har mulighet til taxi eller noe, men ikke drikke seg full og ikke på fest eller på byn. Sist jeg var gravid skjedde det 3 lørdagskvelder på rad at jeg måtte på sykehuset (2 mnd før termin...) Etter den siste gangen ble det keisersnitt...
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 de 3 siste ukene er det greit at han holder seg hjemme:)
Camz Fødeklar Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 Har tre uker igjen til termin og i helgen var samboer hjemme hos en kamerat og der gikk det litt øl kan man si, men fra helgen som kommer har vi begge blitt enig om at hvis han skal drikke noe mer før termin så blir det bare noen få øl. Er jo ikke sikkert det skjer noe før, men greit å ha en edru og opplagt mann med seg hvis noe skulle skje.
findus Skrevet 8. januar 2007 #10 Skrevet 8. januar 2007 Jeg tenker at det kommer litt an på svangerskapet og mammaen, jeg. Hvis det mest er fødsel som er en aktuell problemstilling, og man sjøl kjenner når kjæresten er ute på fest, tror jeg at jeg synes det er greit at han er ute og blir god i farta i hvert fall fram til en måned eller tre uker før termin. Men for min egen del, er jeg såpass usikker på både det ene og det andre at hvis det skulle skje noe, vil jeg veldig gjerne kunne ha med meg en edru mann. Tror nok ikke det er så lenge til det er uaktuelt for Uglefar å bli noe særlig full med gutta (er i uke 35 nå), men noen øl er selvfølgelig fortsatt greit.
rødhette* Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 Sambo tok sin siste øl og siste fest den 15. desember. Har termin 15. januar. Han valgte selv å stoppe alkoholinntaket da. Jeg har sagt at han kan få lov å ta seg en øl eller to, så lenge han ikke går på fylla (vil ha han edru nok til å bli med på føden), men han har selv lyst å være heeeelt edru og i stand til å kjøre til sykehuset selv. Synes det er koselig da Utrolig kjedelig hvis én øl skulle gjøre at vi må ringe etter taxi eller noen i familien midt på natta, hvis fødselen starter...
nutri Skrevet 8. januar 2007 #12 Skrevet 8. januar 2007 Sånn som svangerskapet har vært så sa han selv at nyttårsaften var siste fest for hans del, det var 2 uker før termin. Siden det har det vært en øl eller 2 et par kvelder. Helt greit for meg. Nå er det 1 uke igjen til termin. Og jeg har ingen tegn til at noe skal skje. (Er forberedt på å gå overtid.). Vi bor også nærme sykehus, men jeg tror jeg hadde tenkt det samme uansett.
Vintersol Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 8. januar 2007 Ja, det er ikke akkurat å ha skyss til klinikken jeg tenker mest på. Dit kan jeg/vi fint ta taxi. Men vil gjerne at han skal være (nesten) edru. Regner med jeg kommer til å trenge hans støtte 100 % når vi er igang.
findus Skrevet 9. januar 2007 #14 Skrevet 9. januar 2007 Heh... Prata litt med Uglefar om det nå i går, at det kanskje ikke er så lenge til det ikke er OK å gå ut og leke bavian. Han fortalte at han allerede tenker en del på det når han er ute, og sitter litt sånn smånervøst og kaster blikk på mobiltelefonen. Jeg har termin 17. februar... Han er så fin! Så jeg tror at policyen nå er at han i hvert fall ikke drikker mer enn at han kan bli edru på et par timer, uavhengig av om _jeg_ egentlig synes det er nødvendig helt enda:-)
sommerful Skrevet 9. januar 2007 #15 Skrevet 9. januar 2007 Husk vintersol du er fødeklar når det gjennstår 21 dager, altså 3 uker før termin.Men som mange sier kommer ann på avstan til sykehuset, mengden alkohol, og hvor festen er? Vi har en times kjøring til sykehuset 19 dager til termin, men min kjære må gjærne ta ei pils her hjemme en kveld dersom han føler for det. Men bytur med gutta Nei!
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #16 Skrevet 9. januar 2007 jeg tror at mennene våre blir VELDIG fort edrue om de får den beskjeden om at NÅ skjer det noe... Støtter ikke grøftefyll, men vi kan i verste fall ta taxi- da slipper vi å gå fra p huset og bort til sykehuset som har blit veeeeldig langt (Ahus)..
miri@m Skrevet 9. januar 2007 #17 Skrevet 9. januar 2007 jeg syns pappan kan godt kose seg og ta en øl el 3, helt frem til termin.. man har jo som regel et lite forvasel på at ting er på gang da.. i verstefall for man jo ta en taxi... nå snakker jeg kunn om kos,ikke sjenking.. litt kjedelig å dra med seg en dritings gubbe på føden,
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 9. januar 2007 #18 Skrevet 9. januar 2007 Sånn ut på live ting har vi vel ikke sagt noe om, men han er sjelden ute egentlig. Mer glad i å være hjemme der vi inviterer venner med go mat og drikke. Blir jo ikke så mye fest ut av det da. kan gjærne gjøre det. Synes det er greit om han holder seg uten alkohol siste par ukene da vi har lang vei til sykehuse og må ta ferje osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå