Gå til innhold

Når fortalte dere det til barna?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Er åtte uker på veg, og begynte på min 9 uke i dag. Har to skolebarn og lurer på når dere fortalte barna deres om den lille i magen..

Skal på UL til mandag igjen og tenkte først å fortelle det da hvis alt er bra - men er ikke helt sikker allikevel..

 

Formen er jo veldig opp og ned, med kvalme og tretthet så mamma er nok litt forandret i det siste også.

 

Ingen vet det ennå og har så lyst til at barna skal få vite det først.

 

Hjelp!! -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi valgte å fortelle det til stesønnen min nå i helgen, dels fordi jeg er så kvalm og dårlig at jeg ikke orker noenting, dels fordi han har vært her i noen dager, og da får vi god tid til å prate om det. Jeg har også fortalt at det hender disse små babyfrøene ikke vil vokse opp, sånn som blomsterfrø - og det tok han helt greit (6 år). Forøvrig ville vi at han skulle få vite det hos oss, og han får en utfordring med å holde det hemmelig noen uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det i forrige uke. Var da litt over 8 uker. Tenkte egentlig å vente til 12 uker, men nå er jeg er hjemme med kvalme og er forferdelig sliten, så det ble unaturlig å lyve om hvorfor jeg var hjemme. La til at babyen ville komme etter sommeren, men at den fortsatt var så liten at den kunne bli syk og "forsvinne". Den eldste datteren min er 7 år og veldig opptatt av døden for tiden, så jeg tenkte bevisst på å ikke bruke det ordet. De gleder seg, og snakker om at "hvis det går bra, så skal de hjelpe til ...osv.) Barn er herlige!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...