Gå til innhold

Uniform på jobben...... mammaklær?


Andie82*tobarnsmor*

Anbefalte innlegg

Noen som vet om siden vi har arbeidsuniform på jobb ( dette er noe vi MÅ gå med) om arbeidsgiver har plikt til og skaffe mammaklær? de buksene je har er jo allerede for små, og som er større i str blir jo altfor store, både på lengde og resten.....får stort sett plass til begge beina i ett på buksa......hva slags rettigheter har man som gravid? kan man kreve at de skal få tak i bukser jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det kreves at du skal bruke uniform, må de vel skaffe klær som er passelig til deg også når du er gravid regner jeg med. Hva jobber du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, inne på feil forum ser jeg, hehe. Men svarer nå alikvel :) (hører til på 2.tri.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i matbutikk der vi har uniform. Hos oss sørger arb.giver for at vi har klær som passer, og jeg har allerede fått ei mammabukse. Men jeg har jo liksom ikke så stor mage ennå, så det store tøystykket blir bare som en ball. Derfor fikk jeg låne ei bukse av en kollega som hadde ei stor ei til overs. Fin å ha til jeg får mage. Men hadde ikke hun hatt den, hadde selvfølgelig arb.giver gitt meg ei. Arb.giver er pliktig til det ja =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spåørs vel litt på hva slags jobb du har. Jeg jobbet på sykehjem dajeg var gravid sist, og det ble det digre bukser som ble løsningen. Fikk ikke mammaklær. Gikk med oppbrett på buksen og knøt et belte rundt livet (oppå magen liksom), og så hadde jeg en stor overdel over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber i plantasjen, og de buksene vi har der er ikke akkurat passform vennlige.....har tatt med meg noen av de store buksene hjem for og prøve, men jeg kan ikk gå med dem.....for det første er enten livet over puppene, eller mellom knærna mine, og buksebeina....ett hadde holdt så kunne jeg kalt det et skjørt.....huff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...