Gjest Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 er det andre som er rundt 13 uker og kjenner liv i magen???? jeg merker det veldig godt om natta ))
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Tror ikke det er liv du kjenner allerede..Fostret er alt for lite til det ennå.Kan være lemus i magen du kjenner.Dette hadde jeg masse av.
Tord_og_Trym Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Tror nok ikke det er liv du kjenner foreløpig. Men sikker er jeg jo ikke. Vil nok anslå at du må vente minst 2-3 uker før du kjenner noe. Legen (gynekolog) sa til meg at det ikke er vanlig å kjenne liv før ca uke 18, men dette er veldig individuelt. Er selv gravid for 3. gang og er i min 13. uke. Kjenner foreløpig ikke noe. Men som sagt, det kan jo være at du kjenner noe, men ikke så sansynlig. Magen / hormoner har det med å produsere en del luft og det kan nok heller være det du kjenner. De første bevegelsene jeg har kjent tidligere har vært som små luftbobler som "sprekker". Tenk på at forsteret er ganske så lite enda og sparker ikke akkurat spesielt kraftig og dessuten så har h*n ganske så god plass rundt seg så det skal en del til å kjenne de ørsmå bevegelsene.
Coolmommy**080607*overtid* Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Må si meg enig her.Er nok ikke liv du kjenner.Er selv andregangs og denne gangen kjente jeg liv i uke 16.Førstemann kjennte jeg ikke før i uke 20
Tord_og_Trym Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Ser forresten av profilen din at du er 3. gangs og at du også har en prematur fra før. Har det gått greit med han/hun? Min 1. er nemlig også født prematur og han har det helt fint i dag. Nr. 2 kom 2 uker etter termindato og tok igjen det broren manglet i tid og vekt.....
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 I boka til mor og til far som vi fikk på legekontoret står det at det er vanlig å kjenne liv første gang mellom 14. og 24. uke, så dersom det er liv du kjenner er du veldig tidlig ute!
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 Jeg er 16+1 i dag, og har kjent liv i et par uker, kanskje tre... Men er veldig svakt og sjelden enda da. Men er ikke i tvil om at d er d d er. Husker veldig godt fra de to første hvordan den følelsen var ja
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Merkelig at andre skal fortelle deg at du ikke kjenner det du kjenner, snakk om å være plassert litt for høyt opp på en høy hest! Klart det går an! Har selv kjent liv på den tiden med alle mine tre, denne gangen kjente jeg to ørsmå dytt alt i uke 10 og fikk bekreftet på UL i uke 12 at det var veldig sannsynlig at jeg kjente liv fordi jeg bærer babyen langt fremme mot magen, og ikke minst fordi jeg er tredjegangs denne gangen. Det er jo du også? Kjente ikke så mye så tidelig da, men litt her og der og hver dag siden uke 14-15 :-)
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 min førstefødte en gutt på idag 9 1/2 år har det helt fint ) han veide 1420g da han ble født
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #10 Skrevet 8. januar 2007 det er det jeg kjenner ja, liv ikke mye merker jeg men liv er det ':O) Var på ultralyd om fredag og den lå ikke stille et sekund mens han kikket )
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 Jeg kjente de første små tegnene til liv rundt den tiden i både forrige og dette svangerskapet. En av grunnene til at jeg føler meg sikker, er fordi følelesen av bevegelse fortsatte på samme måte og ble sterkere og sterkere for hver uke. Sterkere- men likevel samme følelsen. Denne gangen kunne mannen min tydelig kjenne spark utenpå magen i uke 17.
Mamma for 3. gang Skrevet 8. januar 2007 #12 Skrevet 8. januar 2007 Hei Klart du kan kjenne liv så tidligt, selvom det står i bøker at du må være lengere på vei. Det er jo faktisk ikke alle som er like og det avhenger vel og av hvordan morkaka ligger !! Jeg har kjent liv siden ca. uke 13 og morkaka ligger bak, dermed kjenner du liv tidligere.
Fått gutt nr 3 :) Skrevet 8. januar 2007 #13 Skrevet 8. januar 2007 Hei. Enig i at man kan kjenne liv tidlig. spes om man er flergangsfødende. Jeg kjente liv allerede i uke 12 og har to svangerskap bak meg, kjenner forskjell på det og feks luftbobler i magen da. Uansett er det en helt herlig følelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå