November-spire-79 Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Hvordan er dette med katter og graviditet? Min samboer skal helst ha alle våre fire katter i sengen vår noe jeg hater veldig mye.Kan jeg si at dette ikke er bra for barnet når den tid kommer?
♥ DAME Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Æsj, i senga. Kan kanskje være greit med en, men fire stykker. Du kan få noe som heter toksoplasmose, som er i avføringen på katter. Så jeg sier bare, bruk hansker og vær forsiktig. Det er ikke bra for bebyen...
Piratsnuppa&Lukas! Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Hei. hvis du har hatt katter en stund er det ikke farlig for deg eller fostret, men 4 katter i sengen... ne, ikke gå me på d... lykke til...
♥ DAME Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Jeg jobber på helsestasjon der det er helsesøster og jordmor. Selv om man har hatt katter en stund kan det være like farlig. Blir man smittet av toksoplasmose kan det gå utover fosteret...
mamman til snupp Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Faren for toksosplasmose gjelder unge katter, (under 3 år). Men du skal ikke røre avføringa dems når du er gravid uansett. Jeg har 2 katter selv, og må nok si meg enig med samboeren din...det kosligste jeg vet er å ha dem i senga om natta!! )
November-spire-79 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2007 ok nå er ikke jeg gravid ennå men når den tid kommer skal jeg ikke ha katter i sengen
Cmoi Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 Gunnelund Husk at det ikke bare er fra avføring du kan bli smittet, men hvis de slikker deg og kommer i kontakt med munnen din. De vasker seg tross alt i baken med munnen sin, så vær veldig forsiktig hvis du blir gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå