Gå til innhold

Gravid og 4 katter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dette med katter og graviditet? Min samboer skal helst ha alle våre fire katter i sengen vår noe jeg hater veldig mye.Kan jeg si at dette ikke er bra for barnet når den tid kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, i senga. Kan kanskje være greit med en, men fire stykker. Du kan få noe som heter toksoplasmose, som er i avføringen på katter. Så jeg sier bare, bruk hansker og vær forsiktig. Det er ikke bra for bebyen...

Skrevet

Hei.

hvis du har hatt katter en stund er det ikke farlig for deg eller fostret, men 4 katter i sengen... ne, ikke gå me på d... :) lykke til...

Skrevet

Jeg jobber på helsestasjon der det er helsesøster og jordmor. Selv om man har hatt katter en stund kan det være like farlig. Blir man smittet av toksoplasmose kan det gå utover fosteret...

Skrevet

Faren for toksosplasmose gjelder unge katter, (under 3 år).

Men du skal ikke røre avføringa dems når du er gravid uansett.

Jeg har 2 katter selv, og må nok si meg enig med samboeren din...det kosligste jeg vet er å ha dem i senga om natta!! :o)

Skrevet

ok nå er ikke jeg gravid ennå men når den tid kommer skal jeg ikke ha katter i sengen :)

Skrevet

Gunnelund

Husk at det ikke bare er fra avføring du kan bli smittet, men hvis de slikker deg og kommer i kontakt med munnen din. De vasker seg tross alt i baken med munnen sin, så vær veldig forsiktig hvis du blir gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...