Gå til innhold

Svak positiv test.... nei, nei testet alt for tidlig!

Anbefalte innlegg

Etter 16 mnd prøving, 1 MA og 1 kjemisk graviditet, har jeg nok en gang gjort det jeg lovet meg selv å aldri gjøre igjen: teste før IKM... For 3-4 månender siden fikk jeg svak positiv test på IKM og var kjempeglad, men dagen etter var den negativ og dagen deretter fikk jeg TR. Så etter dette lovet jeg meg selv at jeg aldri skal teste før det har gått minst to dager over IKM. Men slik gikk det ikke. Har vært ”testoman” og testet minst tre dager før i hver syklus, mye bortkastede penger, men jeg klarer ikke å la være. Alt har selvfølgelig vært komplett negativt, inntil i dag: etter 5 min er det en svak strek, nesten en skygge, men helt klart en strek!! Testet også i går da var det helt negativt. Så befruktet er jeg nok, men er veldig redd for at dette er nok en kjemisk graviditet. Tester igjen imorgen og på IKM. Tør ikke si noe til mannen min enda, han er helt bestemt på at jeg ikke skal teste før det er gått 1 uke over IKM!

Fortsetter under...

Hei Miss X

Jeg har det helt likt deg. Testet i morges og testen ble svakt positiv etter 10 min. Det er jo for sent, men tenk om det bare går 5 min i morgen? I går gikk det 20 min før testen ble positiv, noe som tyder på et falsk positivt resultet. Vet ikke helt når IKM er. Hadde siste mens 7 des, men pga manglende EL og mens aner jeg ikke hvor lang syklus jeg eventuelt kan ha. Har prøvd i 17 mnd. Er også testoman. Har aldri sett et eneste positivt svar hverken på EL-tester eller gravititetstester. Derfor er dette så merkelig. Dette er første måneden siden mai at jeg ikke har tatt pergo. Og jeg har vært så uendelig trøtt denne uken. Tenk om vi har klart det helt selv nå ??

Lykke til med testen i morgen!!!

Hei Mira.

Takk! Vi får bare krysse fingrene :) Jeg hadde siste mens 8. des, men har veldig uregelmessig syklus etter SA mellom 29-35 dager.

Har forøvrig ingen symptomer på graviditet...

Lykke til du også

Jeg er og testoman og har hatt noen kjemiske selv... så jeg spør meg selv om det er vits i å teste så tidlig når jeg ikke klarer å glede meg over en svak pos tidlig test likevel...? For jeg kan jo ikke glede meg over det før etter ikm og testen blir sterkere? Men nei, det hjelper ikke...hver eneste syklus bestemmer jeg meg for å ikke teste...men gjør det likevel sukk...Bra jegikke er den eneste da...

Jeg vet alt om det jeg også.

Det som er litt merkelig er at jeg denne gangen testet som vanlig dag 3 før IKM og fikk blendahvitt utslag. 1 dag før IKM fikk jeg kryss før jeg var ferdig å tisse.

Når jeg har hatt kjemisk har jeg hatt svaksvakt utslag på dag 3 før ikm og negativ + mens på IKM.

Vet ikke hvor jeg vil med denne lille digresjonen. Jeg tror ikke lenger på typiske symtomer og tegn på at det har gått veien. Ved kjemisk har jeg hatt typiske symtomer, ømme pupper og uggen. Nå ved min første graviditet har jeg ingenting, kun SINNSYKE mensmurringer. Helt sprøtt at jeg faktisk er gavid. Leste jo alle som skrev at de trodde mensen kom, men jeg tenkte alltid at jeg nok kom til å merke forskjell, siden jeg har slitt så lenge og kjenner kroppen på flekken. Men nei da. Helt likt som alle andre gangene mensen har kommet (ca 24 ganger)

Til slutt ender et svakt kryss i et sterkt et!!Håper inderlig det er NÅ det skjer for dere alle. Det er så vel unt!!

Stor klem

Tok en ny test i dag; helt negativ :(

Tror ikke det er min tur denne gangen heller, og jeg som begynte å får "symptomer" i går kveld... innbildning helt klart!

Håper det går bedre for deg Mira

Annonse

Hei

Så synd at testen din var negativ, miss X. Men det kan jo hende det blir positivt i morgen??

Jeg fikk svak positiv test i går og i dag. I går kom streken etter 5 min. I dag etter 3 min og enda bittelitt sterkere. Men det kan jo fortsatt være en kjemisk graviditet. Fortalte det til mannen min i går. Han ble veldig glad, men vi prøver å ikke glede oss for mye for tidlig i tilfelle det ikke går. Ser bra ut så langt.

Masse babystøv til alle!!!!

En kjemisk graviditet betyr at du har et befruktet egg, men at det ikke fester seg skikkelig og kommer derfor ut som en noe forsinket menstruasjon.

I morres var testen svakere enn i går. Er litt bekymret nå. Hadde forferdelig vont i magen i natt. Det kan vel ikke være vanlig hvis man bare er i femte uke?

Hei Mira. Trist at testen din var svakere i dag, men jeg har jo lest fra flere her på BIM at det kan ta litt tid før HCG-stigningen kommer. Så ikke gi opp enda. Håper magesmertene har gikk seg...

Min test var såkaldt blendahvit idag igjen. Nå der det bare å vente på TR. Har forresten lyst til å prøve Pergo. Nå er det snart et år siden jeg mistet i MA, så jeg begynner å blir litt utålmodig!

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...