Gå til innhold

Ultralydbilde????hjelp meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...Er sikkert overhysterisk.(håper jeg)

Går gravid med 3. barn og er VELDIG redd for at det skal være noe galt, har fått 2 friske barn, og lurer på hvorfor JEG skal være så heldig å få 3.....

Jeg la spesiellt merke tel på ultralyden at det ikke syntes nese på babyen på ultralydbilde....men tenkte ikke noe mer over det, men i går leste jeg selfølgelig at en av tingene de ser etter ved en ekstra ordinær ultralyd i uke 11-12 ved mistanke om down syndrom er lite utviklet neseben.....Ble kjempe bekymret...

Leita opp bilder fra de andre ultralydene med de andre barna, og der vistes nesen...

Uff...vill ikke være fordomsfull eller noe, er bare så bekymra...

Blir veldig glad for andre synspunkter..

Er i uke 24. i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen!

Var på ultralyd 2.jan, og rett før vi var ferdige snudde "Lille" seg slik at jeg så at det var nese der. De andre bildene og på skjermen så det overhode ike ut som om han/hun hadde nese. Var vanlig sa legen min, for "Lille" lå med fjeset inn mot ryggsøylen. Da ser en ikke nesen!

Det er sikkert det som er grunnen, legen din hadde sagt fra hvis ikke!

Ha en deilig dag og nyt bildene dine av sovende barn med snuten inn mot ryggen din!;-)

Skrevet

jeg er helt sikkert også på at de ville ha sett mere nøye etter hvis de var i tvil, kansje de så et glimt av en fin nese som du gikk glipp av? de er så vant til å se på UL bilder, og da de tok bilde så var hode snud som du sier. Da jeg var på min Første UL forrige uke så vi nese, hun fikk tatt en fin profil bilde. men siden gutten flyttet på seg så mye, det var ikke så lett!

prøv å slapp av å tenke posative, jeg tenker at du har laget 2 stk fine barn, hvorfor skulle det være noe gærnt med nr 3?

Skrevet

Og skulle det mot all formodning være "noe gæærn" med den lille i magen nå, klarer dere det og :) Min tante fikk barn nr. 3 med downs, og han er bare helt hææærlig! Krever selvfølgelig mer, men ville ikke vært ham foruten!

Enig med de andre, de ville sett bedre etter dersom de trodde noe ikke var som det skulle. Og den lille i magen din er sikkert frisk og rask!!!! Ikke bekymre deg!

Skrevet

Jeg har vært til UL i uke 12 for å sjekke at alt var bra med barnet. Ble henvist til sånn ekstra og der sjekket de blant annet etter downs. Og nesebenet var en viktig detalj legen så etter som du skriver... Men uansett om noe ser galt ut på UL så er det kun på fostervannsprøve de kan være temmelig sikre på om noe er galt..

Men hvis det skulle vise seg at dette kan bety at ditt barn har downs så tviler jeg sterkt på at jordmor sier noe. Dette fordi det er for sent for deg å ta det bort og da velger de heller å ikke si noe regner jeg med.

Men tror ikke du skal uroe deg.. Barnet blir som det blir uansett nå og som noen andre skriver så kan det godt ha vært neseben på babyen bare at barnet lå slik til at du ikke så det.

Skrevet

Jeg har vanskelig for å tro at jordmor ikke sier noe dersom de misstenker at det er noe galt som feks downs... Selv om det er for sent å ta abort som du sier så har jo alle rett til å vite om noe skulle være galt slik at man bedre kan forberede seg for tiden som evt venter!!!!

Til hovedinnlegger så er etter all sannsynlighet alt i orden med din lille ettersom ikke noe annet ble sagt!! Som de andre sier vil bildene være veldig avhengig av hvordan den lille ligger!!!

Ønsker deg lykke til!!

Skrevet

De misstenkte downs på min baby selvom de så neseben.. så det trenger jo ikke ha noe å si ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...