Love my kidz Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Jeg fikk brev med skjema og spørsmål om å delta i denne store undersøkelsen. Jeg ser hvor viktig det er, og søstra deltar. Jeg satte meg ned for å fylle det ut og... jeg gir opp! Såå mange rare spm... Og det skal man gjøre jevnlig til barnet nesten er voksen! Gidder dere?
Love my kidz Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 7. januar 2007 ........ og har dere fått mennene deres til å være med? Er jo skjema for far også.....
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Synes ikke spm er så rare jeg... Noen av skjemaene tar litt tid, men i dag brukte jeg 5-10 min.... (tredje og siste i svangerskapet) Har en på tre nå, og det har ikke vært mer enn to tre skjemaer etter han ble født. Så så slitomt synes jeg ikke at det er.... Er jo en veldig god sak. Jeg hadde selv svangerskapsforgiftning første gang, og alt nå vet de litt mer om det pga undersøkelsen..... Far må svare på ett skjema og ta en blodprøve... det får han hversågod gidde, ellers er han en latsabb uten omtanke for den fremtidige generasjon! ;-)
Love my kidz Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2007 Oki.. jeg får ta det frem igjen da. Et spm.. må man svare på absolutt alle spm? Kan man hoppe over det som er vanskelig? F.eks. et spm om hvor mange UKER det gikk fra jeg sluttet med ppillen til jeg fikk mensen... Hallo - det gikk tre DAGER!
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Jeg gidder hvertfall ikke,og ikke mannen min heller.
Søtnosmamma Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Vår undersøkelse har blitt liggende en gooood stund. Vet dere om vi kan være med selv om vi nå er i uke 21? Blodprøven skulle tas på UL - og den er vi jo ferdig med....
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 jeg er med - noen spørsmål var litt vanskelige å huske - men svarte sånn ca..... gubben nekta av prinsipp og sa det var fordi det ikke het mor, far og barn undersøkelsen raring men på UL spurte jeg om den urinprøven og blodprøven som skulle taes - men de sa at det skulle ikke tas - så da så hmmm
plutseligbolle Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Fint at vi kunne snakke litt om dette. Jeg har svart på det første skjemaet for lenge siden, men nå er jeg i uke 26 og mannen min har enda ikke fyllt ut sitt skjema. Jeg synes at det er viktig å være med, men det var ganske mye. Dessuten er han tysk, så jeg må hjelpe han med å fylle det ut. Vi får bare se om vi klarer det, ellers får jeg sende inn mitt skjema snart. Ikke så lett å være perfekt i alt!
vær_85 Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 vi er med på den undersøkelsen.. Det var ganske tidkrevende med det skjemaet og jeg sleit spesielt med vitaminer og slikt, hehe.. men jeg svarte sånn ca på det jeg ikke var helt sikker på. Synes det er en veldig god sak og jo flere som er med, jo bedre svar får man etter hvert. Og det er ikke mnge skjemane etter at ungen er født. En kan vel ta seg en halvtimes tid til det? Foloveden min tok det som en selvfølge at han også var med og han var ferdig før meg
MammaiLarvik Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 Både jeg og pappa'n er med. Synes det er en bra ting. Har selv diabetes, og slike undersøkelser kan ha mye å si når det gjelder slike sykdommer.
Fallerifallera Skrevet 8. januar 2007 #12 Skrevet 8. januar 2007 Ja, vi er med begge to. Syns ikke det var så fryktelig tidkrevende jeg, svarte sånn ca på de jeg var usikre på. Ble mer paff over at jeg måtte ta blodprøve i forbindelse m undersøkelsen, den opplysningen hadde jeg hoppa glatt over gitt! Har veldig sprøyteskrekk så hadde nok ikke blitt m hadde jeg sett det..
laffe*høygravid* Skrevet 8. januar 2007 #13 Skrevet 8. januar 2007 Da skriver du at det gikk en uke... er vel ikke så nøye vel...(?) jeg og sambo har svart Og vi svarte bare så nøye som vi klarte! Bør svare på alle, syns jeg i hvertfall... Lykke til :-)
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #14 Skrevet 8. januar 2007 Jeg er med i undersøkelsen... Syns det er viktig at de som virkelig satser tid og karriere på å forske på slike ting trenger den hjelpen de kan få.. siden dette er vårt første barn syns jeg det skal bli spennende og høre resultatene av hva de kommer frem til. Gubben vil ikke være med på det.. Men jeg vil.. tok blodprøve og urinprøve rett etter UL
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 8. januar 2007 #15 Skrevet 8. januar 2007 Både jeg og mannen min er med i undersøkelsen. Har fortsatt blåveis fra blodprøven. Og den tok de på fredag!!! De hadde ikke fått beskjed enda at vi skulle være med, men tok prøvene allikevel etter UL. Pga nyttår ble svaret vårt litt forsinket... Så nå har jeg et fint klistermerket på helsekort :-)
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #16 Skrevet 8. januar 2007 Ja, med tredje barnet nå! Må innrømme at jeg er møkk lei av de rare spørreskjemaene nå og klarer slett ikke alltid å svare riktig, ikke husker vel jeg når jeg fikk min første mens eller hvor mange paracet jeg har tatt siste 6 mnd osv, men det blir sånn ca. Synes det er viktig å delta. Man får vel 2 spørreskjemaer i første leveåret til barnet, så mer sjeldent deretter.
måne73 Skrevet 9. januar 2007 #17 Skrevet 9. januar 2007 Vi er også med, fikk ikke vært med med første mann. Og det er en selvfølge at mannen min også er med, det mener både han og jeg. Det tar jo ikke så mye tid og det er mange som vil kunne få nytte av denne undersøkelsen. Det er jo bare mine tanker da.
BensMor Skrevet 9. januar 2007 #18 Skrevet 9. januar 2007 Ja, vi gidder - for andre gang. Dette er en helt unik (som jeg vet) undersøkelse og gir et fantastisk bra grunnlag for forskning. Jeg er enig i at skjemaene er lange, og noen av spørsmålene er vanskelige å svare på, men da gjør vi så godt vi kan. Tipper det ikke er mange som husker alt i detalj ned til dager. Mange av matvanespørsmålene har jeg sikkert svart ting som ikke passer sammen, på, men jeg har svart så godt jeg kunne. Mennene får jo bare ett skjema, og så er det vi som må fylle ut resten. Når du er ferdig med graviditeten, blir skjemaene sjeldnere. Jeg lurer på om det ikke kom ett ganske kort etter fødsel, og så ett til et år senere eller noe. Neste skjema kommer ikke før på en stund, tror jeg. Det er selvfølgelig opp til deg om du vil være med. Fritt valg for alle. Men det går jo til en veldig god sak da. Da vi var til UL og blodprøve for en uke siden, fortalte M&B-damen at neste år var undersøkelsen over. De skal bare nå sine 100 000 deltakere.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 9. januar 2007 #19 Skrevet 9. januar 2007 Jeg er med for 2 gang, pappaen også! Ja, det er mye rare spørsmål, og det hender jeg må synse litt, men det tat jo ikke så lang tid! Dessuten kommer jo skjemaene sjeldent etter at barnet er født! Jeg ser på det som en innsats for fremtiden jeg! )
Linchen Skrevet 9. januar 2007 #20 Skrevet 9. januar 2007 Klart vi er med! Det er jo slik man finner ut og forsker på en del problemer som kan angå oss og i alle fall andre, så det er vel ikke så store offeret. Lokkemat - kan vinne 10 000 kroner - det syntes mannen min var godt nok kick til å orke å bidra, he he he
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #21 Skrevet 9. januar 2007 Klart vi er med på det! Ja, noen spørsmål tar litt tid å renge ut, men hallo - om det kan bidra til at man vet mer om det meste i forbindelse med et svangerskap så orker jeg da det. Vi ble dessuten spurt på UL om vi var med på undersøkelsen, så blodprøve og urinprøve ble tatt av oss begge, selv om pappaen ikke hadde sendt inn skjemaet sitt ennå.
Tia med 2 ♀ Skrevet 9. januar 2007 #22 Skrevet 9. januar 2007 Når jeg så at det var skjema for far også bestemte jeg meg for ¨å ikke være med. Far er ikke så stødig i norsk enda. ved ultralyd fikk jeg spørsmål om vi skulle være med på den, og da jeg sa nei ( for det blir for vanskelig for far å ta sin del)ble jordmor litt irritert...... Ho sa ikke noe da men det blide fjeset ble borte gitt.
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #23 Skrevet 9. januar 2007 Synner det er en bra undersøkelse, og skjema nr.1 er egentlig helt greit. Det er verre med neste forsendelse, med bl.a hvor mye en spiser av både det ene og det andre, både daglig ukentlig og mnd...
Diva Muffin Skrevet 9. januar 2007 #24 Skrevet 9. januar 2007 Vi er også med.. Hvis det kan hjelpe mitt barn når hun/han selv skal ha barn, så er det verdt det, selv om det er urinprøve, blodprøve og masse teite spørsmål om far er deprimert og har jevnlig omgang med løsemidler Har fått neste skjema om kosthold nå, som jeg skal sende inn i dag.
pillis Skrevet 9. januar 2007 #25 Skrevet 9. januar 2007 Japp jeg svarte og samboeren. Han slet litt mer enn meg siden han hater sånne skjemaer, så fikk motivere han litt underveis med en kopp te og kos:-) Men det er ju en god sak som jeg synes er veldig viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå