Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har sluttet å amme min lille jente og har nå lite melk igjen. Men hvor lite melk må en ha før en stopper helt opp. Jeg har gjort ting slik jeg har hørt det her inne. ammet mindre og mindre og til slutt pumpet litt når det er spreng. pumper nå ca to ganger om dagen. Saken er derimot den at det virker som det ikke vil bli helt tomt. Hadde bryst betennelse 2 ganger nå babyen var nesten 2 måneder og er liv redd for at jeg skal få det igjen. Pumper vekk trykket og da kommer det ca 30-40 ml på hver pupp. mer vist jeg jobber hardt for det. ( dråper)
Katta&Eira Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Pumpene klarer ikke å tømme brystet like godt som baby, så du har nok rett i at det er masse melk igjen. Har hørt at faren for brystbetennelse er høyest de første fir mnd av ammetiden, ingenting om hvor stor fare i forb med ammeslutt... Ellers kan du drikke salvie-te for å hemme produksjonen, og ryllik- og kjerringrokk-te for å drive ut ting fra kroppen. Kanskje det kan hjelpe for å bli kvitt melken, jeg vet ikke. Hvis du pumper to ganger for dagen har du jo fremdeles ganske mye melk... Hva om du prøver å pumpe ut mindre melk om gangen når du pumper? Jeg har ingen erfaring her altså, bare foreslår ting jeg kanskje ville tenkt på hvis jeg var i din situasjon.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 jeg bare lot det være jeg...så sprutet det ut i dusjen hehe... men det skjedde bare 2 ganger, så minket det mer og mer...hadde melk i puppene i 3 mnd etter ammeslutt...
Hoppetussa Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Som sagt i et av de andre innleggene er babyen flinkere til å forebygge tette melkeganger enn det ei pumpe er. Det beste vil da være å la babyen ta en liten sup når du kjenner spreng, og gi resten av måltidet med mme/fast føde. Men synes du det er greiere med pumping, er det jo greit å fortsette med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå