Gå til innhold

Bringebærte??


♥Rime♥

Anbefalte innlegg

Heisann, Jeg leste på skravlesiden om en bringebær te som skulle være bra å drikke etter 35 uker men ikke før pgr kunne sette i gang fødsel.

 

Jeg var på helsekosten en dag og spurte etter sea band, det hadde de ikke men anbefalte denne te`en. Da sa jeg hva jeg hadde lest. Nei dette hadde hun aldri hørt om, Denne skulle jo være så bra for kvalmen i starten av svangerskapet og det sto til og med på pakningen.

 

Noen dager senere tenkte jeg at det måtte jo være en annen te og gikk ned igjen og sa jeg ville prøve den. Trodde jo på de i butikken da.. Da sa hun dama " nei den teen kan jeg ikke selge deg, den er ikke bra så tidlig i svangerskapet. Da ble jeg ganske irritert og hisset meg litt opp og sa at hun måtte jo informere de andre som jobbet i butikken om dette og så forklarte jeg hva som hadde skjedd tidligere i uken. Da sa hun at de hadde ringt og hørt med leverandøren. Etter en kunde hadde sagt dette ( meg) . Og hun dama var litt stressa for hun hadde solgt den mange ganger før som kvalme stillende for gravide.

 

Hva mener dere om denne te`en?

Er bringebær farlig også da eller, eks andre te`er som det er bringebær i? Eller bringebær syltetøy?

 

Ble litt langt dette men... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror teen er laget av Bringebærblader. Har aldri hørt at bringebær skal være skadelig. Spiste det senest i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

det er snakk om bringebærBLADte, ikke te fra selve bærene. Bringebærte er vel ikke farligere enn sitronte, peppermyntete, kamillete osv (dvs ikke farlig!), mens bringebærbladte kun skal brukes mot slutten av svangerskapet - for å hjelpe fødselen i gang... (jeg drakk flere kopper hver gang de siste ukene, men det hjalp ingenting - datteren min kom likevel 2 uker på overtid!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bringebærBLADte som ikke er så bra ja. Anbefaler forresten ikke å bruke den sent i svangerskapet heller, jeg fikk utrolig mye vann i kroppen da jeg drakk den, så jeg måtte slutte igjen med en gang (2+ i ødem)

Fødte to dager på overtid gjorde jeg også, og ikke søren om den har vært med å modne livmora, brukte pinadø to døgn på fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nok et feiltrinn fra helsekost.... Har helt sluttet å spørre de om råd! De er bare vanlige butikkansatte, noen gjerne med kurs men hvordan skal du som kunde vite om den du snakker med har noen som helst peiling på det h*n sier.... Hadde nyrebekken betennelse her for en tid tilbake og var innlagt på sykehuset. Mannen min oppsøkte en helsekostbutikk for å høre om de hadde noe jeg kunne ta forebyggende etter endt antibiotikakur og sykehusopphold. (tenkte da på tranebær eller lignende...) Hun butikkdama sa at hun ville anbefale å bare kutte antibiotika kuren fordi den tilførte kroppen så mye gifter og heller ta noen tabeletter som de solgte der...(!) Da mannen min spurte om hun vanligvis ga slike medisinke råd svarte hun at legene idag var så redde for å ta ibruk alternativ medisin.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...