Gå til innhold

HJELP!!!!Ang BT

Snart firebarnsmamma! Fødeklar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre som har lavt BT? Jeg har vanligvis ganske lavt BT, men nå synes jeg der er i laveste laget... Jeg fikk en kollega av meg til å måle da jeg var ferdig på jobb i kveld; 90/55!! Jeg er utdannet hjelpepleier, men har ikke gått gravid siden jeg ble utdannet, og husker ikke hvordan dette var... Er helt blank.. Kan det være uheldig å ha lavt BT? Er det derfor jeg blir anpusten bare jeg går opp en enkelt trapp, eller litt fort fra badet til stua? Ønsker tilbakemelding fra noen som har erfaring... På forhånd tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 90/50 sist jeg var hos legen,og han sa ikke noe om det.

Regner med det er bedre å ha for lavt enn for høyt.

Skrevet

Sist jeg var hos legen hadde jeg 90/55... Legen sier at det e fint lavt hu:)

Skrevet

Kommer jo litt ann på hvor høyt det vanligvis bruker å være da...

Skrevet

det er helt vanlig at gravide faller litt i bt, og det er litt lavt, men ikke farlig lavt... mitt bt er like lavt som ditt, og jeg kjenner det når jeg går i trapper og står lenge rett opp og ned... blir litt svimmel... husk å kompensere ved å drikke godt med vann!

Skrevet

Det er litt lavt, men som sagt tidligere her kommer det an på hva ditt trykk var før du ble gravid. Jeg vil si det er bedre med litt lavt trykk enn for høyt, for det kan ha samsvar med svangerskapsforgiftning. Lavt BT er ikke farlig, men man skal være forsiktig, da man kan besvime ved lavt BT. Og det er nok en av grunnene til at du blir fort andpusten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...