Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Har ei jente på 10 dager som jeg ikke helt vet hva plager. Hun virker som har vondt i magen, men blir fort rolig så lenge hun får suge. Hun blir ALDRI rolig etter mat. Har hun vondt i magen, eller kan det være jeg ikke har nok melk?
Sentralstøvsugeren Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Høres ut som luft. De suger for å få luften ut. Du kan jo veie henne på helsestasjonen hvis du er redd du har for lite melk.
ninjo skal bli storebror Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Høres ut som gutten min... det var luftsmerter. Prøv å massere magen. Prøv med varmeflaske inntullet i oppvaskhånkle,også legger du den inntil kroppen hennes under dyna når hun skal sove. Spenner hun seg i kroppen når hun skriker? At hun virker sint? Vi begynnte med minifom og nå er han så og si helt bra, men vi gir fortsatt minifom. (han er nå 7uker)
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 min er to mnd og har hvert VELDIG plaget med magevondt og kolikk.. lærte at babyer får sugebehov når det har vondt i magen. det lindrer litt akkurat mens de spiser men i det de er ferdige så har du bare fyddt opp det som gjør vondt en gang til. kiropraktoren forklarte det litt bedre enn meg men håper du forsto. tarmene er liksom en lang muskel, som strammer seg fra øverst og nedover, men når babyene er så små så strammer den litt øverst og litt nederst og litt på midten om hverandre, så det gjør vondt for dem å få maten ned- dette gjør at de får vondt.det går seg til etterhvert. så det beste er hvertfall å la det gå tre timer mellom hvert måltid, så lenge hun legger på seg som hun skal. du kan jo dra å veie henne på helsestajonen i morgen så ser du om hun har begynt å legge på seg... men det kan jo være noe du spiser hun reagerer på, min reagerer på masse, salat, tomat, og alt i kål gruppen.lakris, melkeprodukter og gjær. noen reagrer på mais og brus også, så du må nok bare prøve deg frem på det da.... dette har hjulpet oss masse- sukkervann. vi har prøvd absolutt alt annet, men sukker vann skal lindre litt. det tror ikke jeg er tingen her, men hun stopper å gråte når hun får deti munnen og hun får tid til å ta smukken eller oppdage den... så har hun noe annet enn pupp og sutte på. håper du fikk litt råd.. forresten- mest sannsynlig har du melk... men følg med på det, jeg hadde ikke det, og kanskje har jeg aldri hatt det, men fant det først ut for tre uker siden, og nå er det desverre så godt som borte. men det er ikke ofte det er sånn altså, i så fall så ser du det etter hvert om hun ikke går opp i vekt som hun skal...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Kan også prøve å bøye knærne deres opp mot magen og presse forsiktig men bestemt, for å få ut luft. Det gjør ikke vondt for de små og vi fikk i hvertfall ut masse luft på den måten. Gjerne "sykle" litt med bena først og så presse opp.
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 forresten ting å prøve er ammete- eller fennikkelte, til deg, noen gir bitte litt til babyen også, fåes på apoteket og helsekosten- det hjekper mpt luft i magen, men skal også hjelpe deg å øve melkeproduksjonen. sykle med bena eller presse minifom sukkervann varmtbad termometer så vidt inn i rompen kan hjlpe dem å bæsje og prompe varmeflaske på magen massere forsiktig med klokken evt legge litt på venstreside etter mating, hjelper luften til å komme opp og ned, og selvsagt å rape etter maten. det var det jeg husket nå
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Sukkervann bar redningen her maaange ganger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå