Gå til innhold

November: Har dere begynt å planlegge dåp?


Sentralstøvsugeren

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt til 25 februar. Da er hun ca 3 mnd, og da burde kjolen passe iallefall. Har ikke bestemt meg helt for faddere enda. Synes det er det vanskligste. Har brukt venninner ved tidligere dåper, men det har ikke vært helt vellykket. Tror jeg velger innenfor familien denne gangen. Hvordan har dere tenkt å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal ringe å høre i morgen...har tebkt på samme datoen da

har valgt svoger og svigerinne ti faddere og så skal søsteren min være gudmor

er litt usikker på servering og hvem jeg skal be...noen tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å bestille mat denne gangen.Får unne meg litt luksus på mine gamle dager:0). Svigerinnen min hadde dåp igår - og hun lagde en biff stroganoff gryte. Det er jo kjempegreit å lage i stand på forhånd også. Sist gang jeg hadde dåp, hadde vi kalkun men da var jeg jo avhengig av å ha noen til å gjøre ferdig maten når vi var i kirken.

Vi ber kun besteforeldre og faddere. Min mann har 6 søsken som alle er gift og har barn. Hadde blitt nærmere femti hvis jeg skulle bedt alle dem.:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal ha 11.februar, da er hun tre mnd, og tre dager da.

 

ble bråbestemt, skulle egentlig ha 25.feb men da kunne ikke to av fadderne så vi tok hensyn til det. så nå skriver jeg invitasjoner for harde livet og så skal jeg planlegge alt i løpet av uken- så jeg har det klart... orker ikke stresse rett før. nok å gjøra da likevel... hihi, lage mat og pynte bord og alt sånt... blir koselig da.... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter til nærmere påske...... Var litt treg med forrige også, så dåpskjolen er ganske stor!

 

Vi har tenkt å velge faddere innenfor familien, 2 fra hver side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha dåp 25 /2, da er han 3 mnd. Vi skal ha dåpen hjemme hos oss, og vi skal bestille koldtbord. Vi skal ha fem faddere, tre fra min familie og 2 fra hans..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D eneste jeg har gjort er å ordnet med faddere og kirke til den 11.februar. For vi ville ta d på bursdagen til pappan til litja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha dåp til helga nå, Tobias ble født 08.11. Vi har faddere innenfor familien nå som sist, synes dette er praktisk og greit. Har leid lokale og bestilt koldtbord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha barnevelsignelse til helgen.. Dette er barn nr. 4 så vi har på en måte" brukt opp" familien( ikke stor da..) Så denne gangen har vi valgt ett nært og kjært vennepar gjennom mange år. Hun er min bestevenninde fra vi var små... Skal ha spekemat... for det er greit å ordne på forhånd.. Sliter bare med om vi skal ha bordplassering.. vi er ca 40 m stort og smått... Ka dykk tru ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Vi skal også ha søndag 25 februar. I dåpen kommer familie og faddere. Vi blir ca 25 stk og det holder jo det. Mannen min og svigermor skal lage koldtbord også skal vi ha kake og kaffe etter det. Håper og tror det blir en koselig dag for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er litt trege og har dåp palmesøndag 1. April. Litt uheldig dato, men men..

Vi skal ha dåpen på mitt hjemsted og regner med at det blir koldtbord. Faddere er delt på familie og venner,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,den ble bestilt før hun ble født.... skal ha bryllup samtidig;O)

Blir litt sent denne gangen,19 mai,men det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har bestilltnavnefest i rådhuset 3. mars, da er hun nesten 4 mnd.

litt synd at det ikke blir dåp, får jo ikke brukt dåpskjolen, men vi følte det ble så utrolig hyklersk å døpe henne når ingen av oss er kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle ha dåp 11 feb, men gr at ingen i hans fam kunne komme utsatte vi det til 11 mars i stedet.. tror du de kommer like vel??? næææh!!! de planlegger tur til syden ol.. så nå blir det feiring me min familie, Emilie og pappaen og søsteren til gubben...

 

Trodde det var en dag de ville være med på eg.. men men.. får gjøre det beste ut av det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha noen dåp vi. Grunnet at samboer er humanetiker, og at det ikke er så viktig for meg om hun døpes.. men vi har tenkt at vi skulle ha en navnemarkering hvor vi ber inn venner og familie på kaffe, for å markere offisielt at jenta vår heter Jenny:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...