Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For øyeblikket er det Anders som troner øverst på lista mi, det er så nydelig syns jeg. Problemet er at mellomnavnet han vil få begynner på S. Tenker dere på slike ting? Er redd det blir litt klønete å uttale når fornavnet slutter på samme bokstav som den første i det neste navnet. Er det en grunn til å stryke navnet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7690910-bokstavtr%C3%B8bbel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på om dere skal bruke begge navnene til daglig eller ikke, synes jeg...

Dersom han f.eks skulle hete Anders Sakarias, så er det jo litt klønete å uttale, og blir litt tungt om du skal bruke det hver gang du prater til han. Men dersom det andre navnet bare skal "stå på papiret", så synes jeg ikke en evt klønete uttale har så stor betydning.

Og dersom mellomnavnet er et etternavn (f.eks Anders Stormo Hansen) så er det i hvert fall ingen grunn til bekymring!!

Lykke til:)

Tusen takk for svar :-) Ikke lett dette her. Guttenavn er så vanskelig, og alle de fine er enten opptatt eller har kanskje sære assosiasjoner knyttet til seg. Jeg er fra sørvestlandet, så både R og S uttales tydelig hver for seg dessverre.

Andre navn jeg liker men som ikke kan brukes av forskjellige grunner er:

Henrik

Even

Simen

Oskar

Andre forslag i samme gate mottas med takk :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...