♥ivf m/prins♥ Skrevet 7. januar 2007 #1 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei vennen! Hvordan går det med deg? Du er vel i uke 17-18 du nå? Jeg rusler snart over i uke 10 og så langt går det fint:-) Hvordan fortoner svangerskapet seg for deg nå? Husker du sa du var veldig treff for noen uker tilbake? Er det blitt bedre? Sånn som ømme pupper, kvalmen og andre symptomer - er det noe du har vært plaget med? Idag er det sille på symptomfronten hos meg mtp ømme pupper og kvalme. Det er jeg er sulten 24/7. Tisser mye, må opp hver natt. Trett og en tanke gretten:) Ellers så er det litt stikk og andre småvondter der nede innimellom og den ekle mensmurringer melder sin ankomst et par ganger i uken. Hvordan gikk det på UL i uke 12?! Hausken sa at den var fantastisk, så den gleder vi oss veldig til - bare 3 uker til nå:-))) Vil du vite kjønnet? Vi vet ikke enda....får se når det nærmer seg UL i uke 17/19. Jeg er redd jeg ikke klarer å holde meg.... :-))) Håper alt står bra til med deg og den lille i magen din. Lykke til videre og håper vi prates. Det er jo så spennende å følge hverandre her inne - tenk alle i firerbanden lykkes nå i 2007. Det er jo helt fantastisk!! Gode klemmer fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7690388-smilet/
*Lenn* :-)) Skrevet 8. januar 2007 #2 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei gamle venner ) Slenger meg på denne jeg også ) Nå mangler bare Linemor! Ja er det ikke fantastisk dette her...? 2007 blir året for oss iallefall .o) Jeg skal til UL neste uke, den 17/1 da er jeg 6+5 eller noe sånt ;o) Skal også begynne å ta Pregnyl injeksjoner 3gg i uka...siden jeg har mistet flere ganger før.... Skal hente resepten etterpå. Går nok rundt og er passelig nervøs om dagen, men prøver å roe ned meg selv og si at dette vil gå fint!! For det skal det jo ) Håper alt er bare bra med dere begge to og småspirene deres også!! ;o) Stor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7690388-smilet/#findComment-7695234
Smilet:) Skrevet 8. januar 2007 #3 Del Skrevet 8. januar 2007 Heisann både ivf og Lenn! Jo takk, her går det bare bra:) Endelig kom denne etterlengta sida!!! Har savna å prate med dåkke gamle "kjente":) Blei aldri noe med meg på 1. og 2. tri.. Passa liksom ikkje inn der.. Kjempekjekt at det ordna seg for heile firerbanden til slutt, dette har vi virkelig fortjent jenter!!! Spennade å slå følge her inne på dette forumet no:) Eg er 15+5 i dag, så snart uke 16!!! Yuhuuuuu:) Var jo til ul i Hgsd. i uke 7, då såg vi hjerteslaga. Så var eg til legen min her heima i uke 11, då var eg så heldig å få høra fosterlyden, det var ein deilig bekreftelse! Deretter var eg på ul her heima på lokalsjukehuset då eg var 13+2 (bestillte denne timen sjølv då det er utenom den ordinære ul i rundt uke 18). Vi fikk se spira sparke fra inni der, svelgte og klødde seg i hodet:) Det neste som skjer er den ordinære ul, då er eg 18+2 (i tillegg skal eg til jordmor når eg er 18+0). Gleder oss virkelig til den, då har spira blitt dobbelt så lang siden uke 13! Må liksom få det bekrefta at det står bra til inni der no før eg beg. å kjenna liv. Er liksom litt abstrakt endå.. Men magen har jo beg. å voksa, og det er jo et godt tegn! Synes det er stas med den voksande magen eg:) Symptomer: Har heldigvis vert skåna for de verste.. Ja, var ganske trøtt fram til ca. uke 12. Lot vere å ta middagslur, la meg heller litt tidligare på kvelden. Trøttheten var verst om ettermiddag/kvelden. Ellers av symptomer så var eg småkvalm omtrent på samme tida som trøttheten, men slapp spyinga. Kvalmen gav seg vel rundt uke 11. Som du sier ivf, så hadde eg og sånne små luggingar inni der, nett som noen drog i ett el. anna langt inni skjeden. I tillegg var det litt mensmurringar de første ukene. I dag har eg hatt de luggingane igjen, litt ubehagelig i grunn.. Puppene var ømme de første ukene.. Når det gjelder kjønnet så har vi tenkt å la det bli ein overraskelse, så det vi kjøper blir i nøytrale fargar. Kjøpte noen få plagg i forrige uka, og skal no inn på "Nøstebarn" og bestilla litt ullprodukter, hihi:) Ellers har vi vert og sett på vogn o.l., men får vel venta litt til:) Ikkje bare lett å venta heller, og på ein måte praktisk å fordela innkjøpene litt så ikkje vi får den mega-utgiftsposten når det nærmer seg.. Har dåkke beg. å se på utstyr/kjøpa litt småtterier eller? Håper alt står bra med dåkke! Tenk at vi klarte det til slutt jenter!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7690388-smilet/#findComment-7701794
♥ivf m/prins♥ Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei Lenn - gamle venn:-))) Så flott at du får gå på pregnyl! Det gjor jeg også, 2500IE annenhverdag. Hvor mye tar du? Nervøs, ja......uff, må nesten le. Er det ikke det ene, så er det det andre. Blir litt smårar der oppe. Og det er jo slitsomt til tider med alle disse tankene, bekymringene og spørsmålene som svirrer rundt. Det som du kjenner som vondter her og der, i eggstokken og andre steder og kanskje mer på en side enn den andre er heeelt normalt. Jeg kjenner det as we speak og begynner å vli vant med det nå. Men mensmurringer.....det kommer jeg aldri til å like så lenge jeg går svanger. Det er så flott at vi alle har klart det nå! Helt rart egentlig:-) Ja, vi får tro at dette var ment to be med oss fire siden vi alle får baby ila 2007:-))) Kos deg med vidunderet i magen din og ta godt vare på deg selv! Klemmer:-)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7690388-smilet/#findComment-7703582
♥ivf m/prins♥ Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei Smilet:) Så koselig å høre fra deg!:-) Ja, dette har vi virkelig fortjent, alle sammen:-))) Ååååå, jeg gleder meg til å få oppleve de undersøkelsene du har fått unnagjort.... Kanskje det går opp for meg da? For det har det ikke gjort enda. Jeg kan ikke fatte at dette er sant og tenker ikke på babyklær og andre ting. Overhodet ikke klar for det. Jeg vet ikke når dette vil gå opp for meg egentlig... Ikke UL i uke 12, det er fortsatt for tidlig føler jeg. Og dessuten så klarer jeg ikke helt å forene meg med at det da skal ligge ett lite menneskebarn der inne på 7cm i min livmor? Nei, det blir for mye for meg innimellom dette... Det har ikke gått opp for ivf-mannen heller..... Vi sier til hverandre hver dag; " Du, tenk da....vi er gravid?" Så ler vi litt;-))) og sier at det kommer ikke til å gå opp for oss får jeg får babyen på magen og beskjed om at alt er bare bra.... Jeg er stort sett i fin form (fysisk får man da si...) og har ikke de stoooore plagene, så jeg ser frem til et forholdsvis problemfritt svangerskap de neste 7mnd. og vet jeg er heldig:-) Men farken heller - det skulle nå bare mangle etter 5 forsøk *knis* Kjønnet, ja....vet du, det vet jeg ikke. Det kan gå begge veier. Jeg er jo jysla nysgjerrig da, så gudene vet om jeg/vi klarer å holde oss. Men jeg bryr meg likevel ikke om hva det blir, bare den er frisk:-) og ligner på mammen sin......ha ha ha;-))) Men jeg er en eneste stor kontrollfreak, så jeg er redd den delen av meg kommer til å overta og at jeg ville måtte vite kjønnet pga planleggingen mtp farger etc. Jeg tror du ligger akkurat 7 uker foran meg:-) Jeg har termin 15.aug. Og Lenn ligger 3-4 uker bak meg igjen. Ønsker deg en god kveld og ta godt vare på deg selv og babyen! Gode klemmer:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7690388-smilet/#findComment-7703815
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå