MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 7. januar 2007 #1 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg har ikke vært inne her på lenge. Men tenkte å dele min "historie". Jeg og mannen min fikk diagnosen uforklarlig barnløse. Mine tester var fine, hans var fine og det var i grunnen ingen grunn til at eggene ikke skulle feste seg. Jeg opplevde en del kjemiske graviditeter som innebar positive tester etterfulgt av mensen, men ingenting tydet på noen feil. Vi sendte inn en søknad til fertilitetsklinikken i Haugesund og jeg begynte å gru-glede meg til å sette i gang med prosessen med ivf. For det første hadde jeg angst for at de ikke kunne hjelpe oss ettersom vi ikke "feilte noe". I tillegg hadde jeg angst for at jeg kunne være en dag nærmere muligheten for aldri å få egne barn. Tenkte som så at det da var bedre å leve i håpet om at jeg kanskje denne måneden var gravid, noen år til. Det vi ikke hadde ventet, var at vi fikk komme til med en gang på sykehuset (to måneder kanskje?) Med skrekkblandet fryd (mest skrekk) møtte vi på forsamtale og jeg var om mulig enda mer redd. Denne gangen bare for medisiner og for at prosessen skulle ta laaaaaaaaaang tid. Den historien skal jeg ikke ta her, men kort summert kan jeg si at det gikk superfint!! Jeg hadde ingen bivirkninger på spray eller sprøyter, og tiden fløy! Egguttak var også helt uproblematisk. Da vi møtte til egginnsetting, kunne bioingeniøren fortelle hvorfor vi kanskje ikke var blitt gravide enda. Alt tydet på at væsken som min mann produserer er alt for dårlig for de spreke sædcellene (for de var jo sjekket). Den gjorde det vanskelig for de stakkars små og nå målet. Jeg ble lettet av å få vite dette. Da har man jo en sjans, ikke sant? Det var i hvert fall tilfelle: etter to år har en liten spire klort seg fast og vi er overlykkelige!! Det er håp!! Og de som er redde for ivf... ikke vær det kjære jenter. Det går så fort hele prosessen! Og de er så søte og greie de som jobber på slike klinikker (hørt så mye bra om de andre også) Huff og huff, jeg lovet visst er kort historie, men har skrevet en avhandling. Sorry for det:-) Og en liten ting: ser på assistert befruktning at det i hvert fall er to som nettopp er blitt gravide mens de venter på forsøk, så alt er mulig!!! Sender ut tonnevis av støvXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Og spesielt til deg Kirsty 22 pp. Jeg så du var her ennå. Vet ikke om du husker meg, men vi møttes på Era for en god stund tilbake. Måtte 2007 bli året for dere kjære jenter!! Dere fortjener det alle som en!! Blås *XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX* Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689979-jeg-er-endelig-gravid-kort-historie-til-dere-som-tenker-p%C3%A5-ivf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirsty*2barnsmamma Skrevet 7. januar 2007 #2 Del Skrevet 7. januar 2007 Klart jeg husker deg! Gråter jeg nå... gledes tårer for deg!!!! Dette fortjener du! Endelig!!!!!!!!!!!!! Har ropt etter deg herinne noen ganger men ikke fått svar så visste ikke om du hadde gitt opp eller blitt gravid eller sto på enda! Vi har også en del kjemiske graviditeter og mannen har litt unormal sædprøve så vi skal søke ivf imorra! Lurer på å søke til Haugesund siden der er kortere ventetid enn i Bergen...nå fikk jeg håp! Dette skal vi også klare!! Gratulerer masse!!!!!!!!!!!! (si ifra om du er i bergen en gang da) Klemmer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689979-jeg-er-endelig-gravid-kort-historie-til-dere-som-tenker-p%C3%A5-ivf/#findComment-7690540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 7. januar 2007 #3 Del Skrevet 7. januar 2007 GRATULERER!!!!! så bra at prosessen gikk fint! håper alt går bra med deg og spiren! gleder meg nesten til å komme igang jeg nå;-) klem fra dolly Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689979-jeg-er-endelig-gravid-kort-historie-til-dere-som-tenker-p%C3%A5-ivf/#findComment-7690592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 7. januar 2007 #4 Del Skrevet 7. januar 2007 Åååååå *hoppe og danse* så gla jeg ble nå... (Jeg har kontakt med Kirsty, så derfor fikk jeg nyss om deg nå) Dette var kjempeflotte nyheter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GRATULERER SÅ MASSE MED SPIREN!!!! Klem fra Loise, 31+5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689979-jeg-er-endelig-gravid-kort-historie-til-dere-som-tenker-p%C3%A5-ivf/#findComment-7690690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 7. januar 2007 Så sinnsy Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689979-jeg-er-endelig-gravid-kort-historie-til-dere-som-tenker-p%C3%A5-ivf/#findComment-7690717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 7. januar 2007 Ops, hva skjedde det:-) Skulle til å skrive Å så sinnsykt kjekt å "se" deg også Loise, men så forsvant det visst :-) Du må vel ha passert halvveis du nå Loise? Vet du hvilke kjønn det blir? Jeg er så heldig. Jeg har visst ikke tatt det ordentlig inn over meg. Helt i vakuum både jeg og mannen. Har hatt to nestenblødninger (brunlig utflod ved IKM.. unnskyld:o)) Men de regner med at alt er i orden. Håper det:-) Kirsty: hopp i det!! Jeg følte selv at det var litt tidlig, men hjelpemeg så glad jeg er nå. Og vi to har ganske like historier. Jeg er helt sikker på at du vil lykkes!! Helt sikker:-) Og jeg kan på det aller varmeste anbefale gjengen på Hgsd sykehus. Veldig fine folk alle sammen. Jeg slappet hundre prosent av der. Jeg ble ordentlig glad for å se dere to. Jeg jobber ikke i Bergen lenger. Har "flyttet" til oslo med jobben, så nå pendler jeg til oslo heller. Men har masse venner i bergen, og skulle jeg ta turen dit for en litt lengre periode (enn en kort helg) hadde det vært koselig med et treff. Stor klem fra Frk F, 6uker på vei:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689979-jeg-er-endelig-gravid-kort-historie-til-dere-som-tenker-p%C3%A5-ivf/#findComment-7690877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 7. januar 2007 #7 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei igjen, Jeg ble utrolig gla for å høre om deg,, har jo lurt på hva som skjedde videre. Har ikke hørt så mye fra deg etter det treffet på Era den gangen.. Jeg er kommet godt inn i 3 trimester jeg nå,, Er fullgått 32 uker på tirsdag.. Så dette går unna.. Og Ultralyd sier at det er gutt denne gangen, jeg har jente fra før, så det var jo utrolig stas.. Men jeg var jo av dem som timet kosen og virkelig stod på for å påvirke sjansen på kjønn da,, så jeg smilte litt lurt da UL-jordmor kontanterte gutt.. Et treff en gang du er i Bergen hadde vært kos det.. Bare si ifra.. (Ps, jeg har termin 8 mars. Så engang før det eller en stund etter er vel best) Krysser alt jeg har for at spiren forblir på plass.. Og det har jeg stor tro på.. Brunlig utflod ved uke 7 hadde jeg faktisk også, med Carina,, så det er ikke et ille tegn... :0) Klem..31+5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689979-jeg-er-endelig-gravid-kort-historie-til-dere-som-tenker-p%C3%A5-ivf/#findComment-7691752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirsty*2barnsmamma Skrevet 8. januar 2007 #8 Del Skrevet 8. januar 2007 Ja treff hadde vært moro, si ifra :-) Jeg og syns vi har veldig lik historie! Men det jegikke skjønner er hvis sæden ikke kommer segopp til eggene våre (min manns sæd er for mange underutviklet og litt tykk væske) hvordan klarer vi å få til kjemiske? Så de noe om det til deg? Det må jeg huske å spørre om... magefølelsen min sier Haugesund. Har ikke en god følelse angående Haukeland, så best å følge magen? Og så har det jo gått så bra med din prossess, og da tenker jeg ikke først og fremst på at du er gravid, men på at du klarte å slappe av der og at uttaket gikk fint...har hørt en del skrekk historier fra Haukeland og Riksen...men har bare hørt fine ting om Haugesund...og så bare 2 mnd ventetid...kansje baby til påske? Håper!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689979-jeg-er-endelig-gravid-kort-historie-til-dere-som-tenker-p%C3%A5-ivf/#findComment-7694631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 8. januar 2007 Kjære Kirsty, følg magefølelsen din! Det virker alltid. Jeg vet ingenting om riksen eller haukeland, men synes det var veldig godt å komme på sykehuset i hgsd. Alt går veldig fort der da, det skal du vite. De er ganske effektive.. men det passet meg bra. Fikk hele tiden følelsen av at det skulle virke til slutt. Legen sa til og med at han var fristet til å "love" oss positivt resultat i løpet av disse forsøkene. Da slappet frøkena jeg mye mer av. Når det gjelder min manns seige væske, så vet jeg faktisk ikke. Jeg har fortalt legene om mine kjemiske graviditeter, men de har ikke hatt tro på at det er noe galt med festingen/forholdene i min livmor. Har fått forståelse av at det er lite forskning på det. Svært få tester så tidlig og før IKM, dermed er det usikkert hvor mye som skal til/hvor lenge et egg skal streife livmorsveggen, for at det kan gi utslag. Kanskje den dårlige væsken reduserer selve sædcellen til slutt? En annen ting: jeg var livredd for at det var noe galt med min livmor. Hadde bare en sterk følelse. Men jeg ble forklart at det var ytterst sjeldent det var noe galt med livmora. De kunne dermed avkrefte det med en gang. Da bioingeniøren sa at de hadde "vasket" sæden og tilført den kunstige væsken, og det ble full action i glassene, hadde jeg plutselig troen! Og hvis man er så heldig å få noen på frys, så hjelper det på også. Jeg tenkte hele tiden at det var minst 30 % sjanse for å lykkes (selv om legen faktisk sa 50 % til meg). I en normal syklus hadde jeg etter 2 år en odds på kanskje 1: 100. Det er klart man blir optimist da:-) Selv om det ikke skulle lykkes på første forsøk, jeg ikke fikk noen på frys, så hadde jeg ikke hatt problemer med å starte på medisinering igjen, rent fysiologisk og psykisk altså. Klart jeg hadde blitt knust, men det var ikke avskrekkende med medisinene eller uttak. jeg hadde en tysk, ganske ung lege. Han var helt fantastisk. Det var sykepleierne også. De klemte og klemte på meg når jeg tok positiv test:-) Følte meg veldig hjemme:-) Lykke til Kirsty! Jeg har så god tro på deg! Føler det vil gå slik med deg også. 1 forsøk:-) Uavhengig valg av klinikk. Krysser alt jeg har for det.********* Og masse babystøvXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX og ps: masse skrivefeil fordi jeg er på farten til å reise og ikke har sjans til å lese igjennom:o) God klem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689979-jeg-er-endelig-gravid-kort-historie-til-dere-som-tenker-p%C3%A5-ivf/#findComment-7698888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
susse Skrevet 9. januar 2007 #10 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei vennen! Hva er det jeg hører????? Nå ble jeg bare kjempe glad!!!! GRATULERER så vanvittig mye. Håper å se deg inne på Gravide Slitere http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/4993/ Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689979-jeg-er-endelig-gravid-kort-historie-til-dere-som-tenker-p%C3%A5-ivf/#findComment-7708080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå