Gå til innhold

Nanna:-D

scubagirl med scubababy

Anbefalte innlegg

Hei Nanna...

Leste akkurat om at du har mistet selv etter å ha sett hjerte slå..

Kan jeg spørre om hvor langt du var på vei og om du vet hvorfor det gikk galt?

Jeg er selv akkurat begynt i min 10. uke, og skal til lege og UL imorgen. Jeg fikk se hjertet slå på en tidlig UL 21. desember.

Klem fra...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

Jeg var 13+3 når vi oppdaga det. Dette var onsdag 3januar. Begynte å blø tirsdag kveld. Ringte sykehuset, men pga kø orka vi ikke dra nedover. Fikk time dagen etter, da ble det bekrefta at fosteret var dødt. Var 8+4 siste ul jeg hadde før den om onsdagen. Hadde da allerede hatt 3ul og sett hjertet slå og at alt var iorden.

Huser deg fra da jeg var her sist... Så moro at du har fått spire i magen.. .Spennede!!!

Hvorfor ul??

Klem klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7690049
Del på andre sider

Takker for svar...

Jeg mistet i SA våren 2005. Og siden jeg hadde lyst å få en bekreftelse på at alt var i orden denne gangen bestilte vi privat UL. På UL fortalte legen at hjertet slo hardt og godt...

Jeg ble henvist av min fastlege til UL og har allerede fått time imorgen. Legen min skrev kanskje at han ville at jeg skulle få time såpass fort siden jeg er så gammel som jeg er (blir straks 35) og fordi jeg har mistet en gang før..

Jeg har ømme pupper, litt stiv i korsryggen. Er trøtt stort sett hele tiden og har stikninger i underlivet (Det sies at det skal være sånn siden livmoren skal utvide seg og dermed kan det bli litt vondt innimellom).

Jeg har ennå ikke blødd noe som helst, noe jeg tar som et veldig godt tegn...

Men må si at etter at jeg har lest om MA her på bligravid har jeg blitt engstelig for om jeg også går igjennom en slik uten å vite noe...

Merker nå at så lenge jeg var prøver var det supert å "supe inn" all informasjon som er på sidene her, men nå er jeg litt mer skeptisk til å lese om tilfeller som folk har opplevd...

Har dere fått noe svar på hva som skjedde dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7690303
Del på andre sider

Vet ikke grunnen til at fosteret døde. JEg hadde en exu som jeg ble operert for 30 august. Hadde bare en mens før jeg var gravid igjen. Dette kan være grunnen, rett og slett at jeg ble gravid så fort. En annen grunn kan ha vært at fostert var sykt, kromosonfeil eller lignende. Det er nok no vi aldri kommer til å få svar på. Tenker ikke så mye på det heller. Tror ikke legene undersøkte fosteret. Det var for lite å ha vært så langt vei som det jeg var, så det hadde nok vært dødt en stund. Kroppen hadde kapslet det inn. Det kjente jeg sjøl allerede da jeg fødte det, så blei ikke overraska da ho kom å fortalte hvor stort det var. (har ikke sett det, orka ikke det pga at det var så lite...)

Men du kan nok ta det me ro, pga at du har så mange symptomer. Det sies jo at symptomene forvinner når det er no galt. Tror det gjorde det med meg også, det er bare det at jeg vet lissom ikke hva som forsvant fordi jeg var så langt på vei, og hva som forsvant pga at det var dødt...

Ikke lett detta. Men ta den ul'n, og er du bekymra kan du jo bare kreve en ul til for å følge med på utviklinga... Du får sikkert det vis du sier åssen ting er...

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7690654
Del på andre sider

Er så hoppende glad at jeg nesten tror jeg sprekker snart...

Som du skjønner så er alt i orden med meg og den lille for tiden.

UL igår sa at jeg nok bare var 8+6, siden spiren målte 22mm. Men ble ikke gjort noe endring på terminen min foreløpig.. Så den kan jo hende at str. var der den skulle allikevel...

Fikk med meg et fint bilde også. Man ser at det er et "barn" dersom man ser nøye og vet hva man skal se etter liksom. Kan nemlig ligne litt på et innsekt også synes jeg da...

Siden jeg er en kostregulert diabetiker skal jeg 23. januar på en sukkerbelastning. Dvs. komme fastende til sykehuset på mårran. Drikke en sukkerholdig veske. Ikke gjøre noen ting i 2 timer, så måle blodsukker. Dette for å se hvordan kroppen min i denne situasjonen greier å håndtere sukker... Kan jo hende jeg må få litt medisiner så lenge jeg er gravid. Men håper selvfølgelig at jeg kun skal regulere med kosten da..

Hvordan går det med deg idag da?

Klem fra...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7707111
Del på andre sider

Så flott!!!! Det var moro å høre!! Alltid en lettelse når en vet at ting er iorden!! En flott opplevelse å ligge der å se at det er liv i magen!!! Åså moro det er å se på bildene etterpå. Har sjøl bilder fra to avb ul'n mine, og det er moro å se på de!!

Så bra at de tar sukkersyken på alvor da!! Det er bra!! Viktig det! Får krysse fingre og tær for å slippe med. da!! Godt å slippe å "døtte" i seg mere en nødvendig!!...

Med meg går det bare bra!! Tårene sitter fortsatt litt løst, og det kommer noen hver dag, men nå greier jeg i allefall å snakke om det uten at det renner i strie strømmer...Hehe... Men nå begynner jeg egentlig å se fram til å prøve igjen, har vært heldig å blitt lett gravid begge gangene, så jeg håper at det blir sånn neste gang oxo!! Håper på ett vårbarn...

Åssen går det med deg om dagen da??

Klem fra Anna

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7731494
Del på andre sider

Annonse

Det går bra for meg. Idag har jeg halsbrann, men det er vel bare en liten ubehagelighet jeg må ta med meg i denne tiden..

Føler at jeg kjenner en liten "klump" på magen da, men det kan jo være en innbilning også da..

Denne uken har det vært full fart. Aktiv med i dykkeklubben, og dens oppgaver med medlemsblad, årsmøte etc. Så 2 kvelder på rad med styremøte og årsmøteforberedelser...

Men jeg gleder meg til helgen da. Da har jeg mulighet til å ta igjen all den tapte "fritiden" jeg har mistet denne uken....

Klem fra Anne

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7735487
Del på andre sider

Hei igjen Nanna...

Det gikk litt fort i innlegget mitt igår ser jeg...

Jeg ville bare si at jeg skjønner hvordan du har det. Det er ikke lett å være tapper når man egentlig er så lei seg....

Kan fortelle at den gang jeg mistet, mistet jeg også min kjæreste. En fryktelig lang historie blir her litt forkortet: Han ble sint når han oppdaget at jeg var blitt gravid. Han visste at jeg ikke propper kroppen med prevensjon, og han valgte noen ganger å "hoppe av i svingen", men siden jeg aldri har blitt gravid før (Må fortelle at jeg har vært gift i mange år uten å få barn), var liksom ikke sjansene for å bli gravid så store trodde jeg... Men nok om det. Han forlangte at jeg skulle ta abort. Jeg nektet og gikk til "terapi" hos Amathea. Der fikk jeg råd etc. vedr abort og råd dersom jeg ville beholde... Jeg bestemte meg for å beholde og heller være alenemor. Kontakten med kjæresten ble helt brutt og nå hater han meg som pesten... Jeg fortalte at jeg hadde spontanabortert i uke 12, og hans kommentar på det var: jippi!!

Er så glad idag for at jeg ikke har kontakt med denne mannen.

Nå har jeg verdens beste samboer og vi begge har snakket om det å få barn og familie... Nå venter han bare på at jeg skal fri til han... Jeg spurte nemlig i sommer om han kunne tenke seg å gifte seg. Han sa at det går vel an liksom. Og nå hinter han støtt om at jeg må legge en "slagplan" ... Tenker litt på å kjøpe ringer og fri til han på Valentinsdagen. Høres det teit ut?

Ønsker deg en fin dag..

Klem fra...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7738560
Del på andre sider

Syns det høres kjempe flott ut jeg!!! Sjøl så forlova vi oss etter ett halvt år, og gifta oss etter to og ett halvt... Da hadde jeg nettopp fylt 21 år. Det har skjedd mye her i løpet av de siste 4 åra, å det er vel grunnen til at jeg aldri har tvilt på valget jeg har gjort...

Kort fortalt. Det er 4 år og to dager siden jeg ble sammen med han jeg er gift med. I mars er det fire år siden pappa døde, pga en ulykke. Nå i januar er det tre år siden bestemor døde, også pga ulykke. I november var det ett år siden søstern mista tvillinger i 24uke. Å 30 august ble jeg operert for exu, å nå tredje januar mista jeg igjen.. Å alt dette har petter'n hpldt ut med, så da tenker jeg at det må jo væra en grunn for det...

Off, hørtes så forferderlig ut med han du var sammen med tidligere.. Vil nok si meg enig med deg at det var nok like godt å væra kvitt han... Off, blir helt kald over ryggen når jeg hører om sånne menn... Godt du har fått bytta'n ut!!

Men jeg mener det, få fridd, ikke nå å vente med!! Er du sikker på at du gjør det rett, så er det bare å kjøre på..

Her er foresten alt bra. Sliter bare med å få noen venner til å forstå hva jeg egentlig har vært igjennom. Hadde jeg "bare" hatt en utskrapning, så hadde det enda vært en ting, men jeg har faktiskt "født" mitt eget barn, og hatt en igangsatt fødsel, og så mått jeg jo ha utskrapning etterpå. Off, blir mye dette men, det er godt å få det ut til noen som forstår... Så takk....

Ellers har jeg hatt en kjemprfin dag på jobbe, vært mye ute sammen med ungane og leka i snøen. Kæll'n til sjefen trodde jeg var den som syns at snøen var mest morsom.... Hehe... Gir ganske mye når jeg er på jobb... :-)

Åssen er det med deg a? Hatt en fin dag!!!

Klem fra anna

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7749642
Del på andre sider

Hei igjen Nanna...

Så mye trist du har vært igjennom de siste årene. Begynner å bli noen år siden jeg mistet broren min, men det er fremdeles leit å tenke på han.

Snøen var alle tiders... ihvertfall for vår lille valp på snart 6mnd.. Han koste seg med snøen og hoppet etter all snøen vi skyflet ut fra gårdsplassen... hehe.. Moro å se på igrunnen. Han ville ikke inn, men ble full av snø som iset og klumpet seg i pelsen. Men det gjorde ikke noe, for da hadde han jo "vann" han kunne kose seg med på stuegulvet når han da endelig kom inn...

Må vel innrømme at jeg ikke liker snøen noe særlig. Alt blir liksom så knotete med tanke på å måke (Slipper heldigvis det nå. Siden jeg har en snill samboer som sier: Slapp av du, så du ikke ødelegger noe), bilen som snør inne og må letes frem på mårran. Kulde som sitter lenge i kroppen...

Med andre ord, så tror jeg at jeg fort kan bli en sånn som ferierer halve året i Spania eller noe sånt jeg bare kronasjene er på plass...

Igår kveld var det styremøte i dykkeklubben. Og det er jaggu ikke lett å bli enige skal jeg si deg. Den ene mener at vi bør sette bort en jobb. En annen mener at vi kan vel greie å montere en garasjeport selv. Den tredje mener at vi bare kan spleise på pizza, så ordner det seg liksom av seg selv... Men en ting er sikkert. Man kan aldri bli enige, og noen blir sure for at ikke dens mening veier mest etc...

Jeg er sekretær i denne klubben, og fikk jo da selvfølgelig fullt ansvar for å sette opp en årsrapport. Sa at jeg trenger hjelp, men tro det eller ei. Det var ingen som tilbydde seg å hjelpe meg gitt... Men jeg gir meg ikke så lett. Jeg har nemlig laget en plan.... Og den går ut på at jeg bare delegerer oppgaver og setter en frist til hver og en... Er jeg ikke lur?

Ønsker deg en god helg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7754935
Del på andre sider

Hehe... Syns det var en glimrende ide jeg!! Ikke lett med sånne foreninger å sånn. Har så lett for å bli mye rot fordi få egentlig gidder å gjøre noe, mens mange forventer at de få skal gjøre alt... Ikke lett det.

Sjøl sliter jeg med å få ei venninne til å forstå at jeg ikke prøver å avise ho, men at jeg ikke orker å dra rundt å fart eller ha så mye besøk nå.. Fikk mld a ho ett par dager etter MA'n der det står hva jeg driver med om dagen, hvorfor ho ikke hadde hørt fra meg. Så når jeg spurte hva det gjalt fikk jeg tilbake at jeg ikke hadde ringt, ikke hadde ho fått no gaver osv... Ble så lei meg, skrev bare kort tilbake hva som hadde skjed, og at det var grunnen til at jeg ikke hadde vært der. Er ikke av typen som liker å ringe rundt å fortelle hva som har skjedd med meg...

Men i går fikk jeg mld hvor ho ber meg i bursdagsselskap til dattera si. Jeg svarer at jeg er ferdig på jobben fem, og at det må bli etter det i såfall, men at jeg ville gi ho nærmere beskjed i dag, fordi jeg er sliten om dagen.. Å på formiddagen i dag fikk jeg denna mld:

Bare glem det. det er vel bare å si at du ikke har lyst, og selskapet er slutt syv. nå har jeg prøvd å ringe deg. Tilby og komme til deg osv. Så nå gidder jeg ikke mer.

Sanheten er den at jeg hadde lyst til å dra, men ville ikke love noe vis jeg ikke kom. Så da jeg skulle dra til morran i dag, huska jeg på gavene til ho, fylla jeg bensin på vei til jobben, handla gave til dattera, og gleda meg til å dra, men når jeg fikk den mld var ikke lysten så stor til å dra. (Dette har jeg også sagt til ho.. ) Etter noen mld fram og tilbake kom det fram at BARNEselskapet varte til syv, men det skulle være voksene der etterpå.. Takk for den tenkte jeg da. Nå føler jeg at ho virkelig har vist hva som er viktig for ho...

Vet ikke om det er jeg som er urimelig. Men jeg syns at ett vennskap ikke skal baseres på å se hverandre oftest mulig, hele tia holde kontakt. Etter min mening er det viktig å være der for hverandre når noen trenger det. Støtte hverandre. Føler at denne venninnen sjøl har ett behov for å trøste meg, og snakke med meg, fordi HO trenger det. Ikke fordi jeg trenger det... Jeg har prøvd å forklare at jeg nå trenger litt tid sammen med petter'n. At jeg ikke avviser ho, men at jeg trenger litt tid, og at jeg sier ifra vis jeg trenger å "lette på trykket"... Off, fortvilet jeg nå...

Hva syns du? Vis du har noen mening...

Off, beklager at jeg legger dette over på deg, trenger bare å lufte hjertet litt...

Eller a?? Hatt en fin dag?

Åssen hund er det du har?? Sjøl har vi en dachs. En med masse personlighet. Til morran i dag begynte han å bjeffe halv7, for da ville han opp i senga.. :-) Skikkelig raring...

Snø ja.. Ungene i bhg elsker det. Å det er så deilig å kunne være ute hele dagen, men nå regner det igjen, så da var vel den moroa over..

'

Men han typen tror jeg du bør holde på.. Skikkelig snill han!! Bare å få ringen på fingern:-)!!! hehe... SÅnn er han jeg er gift med. HEnta ikke ved en gang mens jeg var gravid jeg. Fikk ikke lov av han å bære... Syns det var skikkelig søtt.. :-)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7761975
Del på andre sider

Hei Nanna...

Hatt en fin helg med middagsgjester etc. Fint med besøk, men utrolig deilig når de reiser igjen... Er jo i 100 når det er folk her. Merker etterpå at jeg er dødsens sliten..

Nå har jeg passert 10 uker, så nå har jeg begynt innspurten for de 12 første ukene... Håper alt går bra også disse ukene fremover..

Du da? Hatt en fin helg med masse kos og moro?

Klem fra..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7806487
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen...

Hatt en kjempefin helg!! Lørdag var sviger her. Svigermor hjalp meg her inne med diverse, bl.a. stryking som jeg hater. Mens svigerfar hjalp kæll'n ute med snekring. Veldig deilig!! Søndag gjorde vi veldig lite. Hadde besøk av en par venniner, så vi var ute og gikk en tur. Ellers så vi på film, og gjorde ingenting..

Nå sitter jeg her og håper at jeg snart skal få sove. Har sovi lenge i dag fordi jeg har hatt fri, å det straffer seg nå. Litt engstelig er jeg akkurat nå. Jeg og kæll'n hadde litt "sengekos", det er første gang etter MA'n. Å etter at vi var ferdig kom jeg til å tenke på at det nå snart er to uker etter MA'n og vis det er som forige abort så har jeg snart el. Det gikk ca akkurat en mnd fra operasjonen til tr, altså to uker fra opr. til jeg hadde el. Tok akurat en el test og den var neg. Så da får vi satse på at det gikk bra. Vil nemelig ikke bli gravid nå med en gang. Skjer det så skjer det, det er ikke det, men det hadde tenkt til å vente til april/mai... Jaja, for sent nå, men jeg er glad jeg skal til jm snart. Har bestilt meg time der, få letta litt på hjertet og snakka litt med ho ang prevansjon...

Du får ha ei fortsatt fin natt!! Krysser fingrene for at det skal gå bra med deg!!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7807024
Del på andre sider

Hei igjen Nanna

Hyggelig å høre fra deg igjen...

Sukkerbelastningen jeg skal på imorgen er jo en ren rutine-greie for disse folka da..

Jeg har fått det for meg at jeg kjenner kul på magen. Så nå håper jeg bare at denne "kulen" vokser seg stor.. Skal til fastlegen min på min 35 årsdag. Da er jeg 12 uker og 2 dager. Det blir nok den beste bursdagen min noengang. Håper jeg kan få høre hjerteslagene. Hun har ikke ul-utstyr, så et bilde får jeg nok ikke se før jeg skal på sykehuset 5. mars.

Hvordan går det med dere da? Gikk det "bra" rundt EL'n din?

Klem fra..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7900136
Del på andre sider

Godt denne mårran er over..

Må si at det var fært å sitte stille i en stol i 2 timer..

Drakk 2.5dl sukkerholdig væske.. Det tok meg 5 minutter å få dette ned..

Merket ganske fort at jeg ble kvalm og fikk vondt i hodet. Må jo si at jeg skulle komme fastende. Så fra jeg sto opp kl. 6.30 til jeg fikk i meg frokost kl. 10.30 ble jeg skrekkelig sulten også..

Nå er det bare å vente å se hva resultatet ble. Enten forbrenner jeg sukkeret som vanlig, eller så trenger jeg medisiner for å få blodsukkeret ned. Håper selvfølgelig på det første...

Ønsker deg en fin dag videre...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7909053
Del på andre sider

Hei...

Nå er jeg har igjen.. Vært på jobb i dag. Kjedelig når vi ikke kunne gå ut. Har vært for kaldt, å det er lover og regler på når vi kan gå ut i bhg...

Så bra at du har fått det overstått da!! Bare å sitte og vente på resultatet. Skjønner godt at det hadde vært greit å slippe å ta ekstra medisiner! Det er jo no herk..

Håper det går bra med den lille i magen ellers! Lytta døm på den lille eller no når du først var på sykehuset eller??

Det er så rart det dere med å være gravid. En går lissom konstant å tenker på den lille i magen. Holder rundt magen og lissom går å koser med den.. Deilig følelse!!

Ha en fortsatt fin kveld!!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7915373
Del på andre sider

Migrene er ikke noe artig..

Idag måtte jeg rett og slett bare innrømme at hjemmedag var tingen. Får ikke lov å ta mine migrenetabletter, så tiden er eneste medisin for meg da..

Igår var vi på grunnkurs i lydighet med vår hund Antonio. Han er 6 mnd, og vi har ett valpekurs bak oss i november.. Han hadde ikke glemt alt, så det gjorde repetisjonene igår veldig greit..

Men fy så kaldt det var igår. Vi kledde oss i ull og varmedress og tykke sko. Men allikevel var det deilig å komme hjem i varmen og kunne trekke bena inn under kroppen.

Antonio så ut til å trives igår. Det var 9 hunder som gikk på kurs, og det er alle forskjellige raser. Artig å se at alle igrunnen er ganske så like når man går på kurs og skal lære noe...

Håper vi går mot varmere tider, sånn at man greier å følge godt med på kurset og ikke bare fryse..

Har du noe greie på alkoholfri vin? Samboer fikk kjøpt ei flaske på polet igår. Vi skal på fest til lørdag, og ingen i den gjengen vet at jeg er gravid ennå. Tenkte at dersom jeg drikker (alkoholfri)vin, er det ingen som skjønner noe allikevel.

Uansett, så er det vel snart på tide å fortelle, men har lyst å være 3 mnd. og vel så det på vei før "hele verden" får vite dette.

Hvordan ligger du an i syklusen din? Er du snart klar for å prøve igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689672-nanna-d/#findComment-7943430
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...