Gå til innhold

Hva gjør dere jenter.....??

Anbefalte innlegg

Er det mange her som forteller venner eller familie om at dere prøver å få barn, eller holder dere det stort sett for dere selv?

Jeg har noen ganger så lyst til å si det til noen, ikke for det jeg ikke kan snakke med sambo, men vi jenter tenker og diskuterer kanskje litt andre ting da.

Samtidig så kan det kanskje føles som et litt ekstra press for å bli gravid hvis man forteller andre om det. Er i 4 pp nå....

Hva gjør dere? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7689199-hva-gj%C3%B8r-dere-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe! Hørtes kjent ut!! Jeg har bedt sambo om ikke å si det til noen, for det føles som du sier at det blir mer press (iallefall når fler og fler rundt en har bagynt å mase for en stund siden...). Jeg har ikke sagt det til noen, men i går måtte jeg få ut litt frustrajon til ei venninne! Spes siden jeg er ukependler og har EL på torsdag! *ler* det passer liksom ikke helt!! Men vil liksom det skal bli en overraskelse hvis vi blir gravide også da!!

Men jeg fikk liksom litt mer tro på at det snart klaffer jeg da, når jeg fikk pratet litt om det! Det er jo veldig mange det klaffer for med en gang!

Du kan jo si det til en god venninne som ikke sier det videre!

Hei!!

Jeg har fortalt noen av de nærmeste venninnene mine at vi prøver(4 stk). Føler ikke noe press jeg, men så er ei av venninnene mine prøver også. Synes det er kjekt å ha noen å snakke med.Snakker jo også med sambo om dette, men synes også det er greit å ha anfre å prate med ang. prøvingen....Jeg har ikke fortalt det til noen i familien.

Jeg er også i 4 pp nå!! Lykke til med prøvingen...

Takk for svar og lykke til dere også!!

Ja, jeg har en veninne som vet at vi ikke bruker prevensjon, men ikke at vi er "aktive" prøvere. Hun har barn selv og da er det litt enklere. Men bortsett fra henne er alle mine veninner enten single eller så er det full samlivskrise, hehe og da blir det ugreit.

Jeg synes det er litt vanskeligere å snakke med en som ikke er prøver eller aldri har prøvd å bli gravid for da vet man liksom ikke helt hvilke tanker som rører seg.....

Vel vel....får se etter denne pp, da går jeg over i min 5 og da kan det jo være hyggelig å ha andre å dele litt frustrasjoner med. Forsøker EL tester denne perioden for første gang og håper det kan hjelpe noe...

Annonse

Vi har ikke fortalt det til noen!

For det første får vi nok av spørsmål fra før på om ikke vi skal få barn snart så vi vill ikke fyre opp under det maset der!!

Samtidig slipper vi press på oss og sist men ikke minst så er det faktisk litt spennende og, att dette er min og samboerens lille hemlighet som bare vi deler!

Er mange ganger jeg nesten har sagt det, men har klart å holde tett enn så lenge!!

Jeg har fortalt det til to av mine beste venninner, av den grunn som dere nevner her, trenger noen å prate med som vet hva det dreier seg om.. :)

Ellers vet søsteren min det, for hun leser meg som en åpen bok, men ingen andre.. Så det er litt hemmelig også:)

Har ikke sagt det til noen vi - bortsett fra dere da:-) he he

Vi prøver på nr 3 og hvis vi er så heldige å få det til så blir det mitt siste svangerskap. I tillegg til å holde det hemmelig en god stund så kommer vi heller ikke til å spørre om kjønn ved ultralyden.

Men så får vi se om vi klarer å holde på det da.....

Me kjem ikk til å fortelle til vennene og familiene vår før me er ca 3 mnd på vei.

Men eg har hvertfall en venninne som er en prøver, så eg kan prate med henne om diverse ting, og ho med meg. Ho er nu i 4pp, og eg håper virkelig at ho får det til snart :)

Syns det er grei å ha en eller to venninne som man kan prate med underveis tilfelle det er ting som en vil snakke om, som samboeren ikke kan svare på! Jenteting altså :)

vi har fortalt det til de nermeste siden jeg har gått på medisiner å sånt som har gjordt at jeg har blitt dårlig. Men vi sannker ikke om det liksom.har bare sakt at vi sliter.

Men herinne har jeg snakket med mange andre som har det sånn som meg som jeg ikke kjenner og for meg har det vært lettere.vil du prate legg meg til på msn :o)

[email protected]

Annonse

Vi forteller det ikke, men jeg har fått lov å si det til 2 gode venninner som ikke bor i nærheten og som ikke kjenner de andre vennene våre.

Det er godt å kunne dele gleden over beslutningen med noen, samtidig som man prøver å unngå presset slik du selv nevner.

Vi har heller ikke fortalt noen andre det. Har snakka kun med sambo -ja også en på msn som jeg kunn kjenner via nett =ingen risiko for at han forteller det videre til venner av oss.

Synes det er mange nok som maser om vi ikke skal ha barn snart. Tror ikke maset ble mindre om vi fortalte at vi prøver...

Har vært uten prevensjon i et års tid nå, så nå må det da klaffe snart...!

Det er ikke enkelt dette her.

Vi har en datter på 2 1/2 år, og det at hun begynner å bli så stor nå gjør jo at folk spør omtrent hver uke om ikke hun skal få søsken snart.

De skulle bare visst at vi har prøvd i 8 pp nå. Da er det veldig godt å ha gode venninner en kan prate med. Mannen min og jeg støtter hveransre veldig i prøvingen,men det er godt å få ut frustrasjonen til andre også. Han får høre nok om mine hjertesukk.

Det ble ikke bedre med maset da vi giftet oss i sommer. Det førte bare med seg enda mer mas. Blir litt fortvilet, og av og til har jeg lyst å be folk klappe igjen og tenke seg om før de graver og spør i folks privatliv. Tenk om vi ikke kan få flere barn, man vet jo aldri!

Hmm! nok et hjertesukk fra med

Denne skriver jeg under på!! Vi har også en unge på 2 år og det er ikke måte på hvor mye folk maser om nr. 2! De skulle bare vist ja - vi er nå i pp 7-8... Det begynner å bli litt sårende og det hender jeg ikke klarer å dy meg, men sier hyggelig - i en litt "fleipete" tone; "sånn spør man vel ikke om" eller lignende... Da blir folk litt lange i maska..

Men jeg/vi har egentlig ikke fortalt til noen at vi prøver - bare stilletiende akseptert (smilt) når et par venninder har spurt - og sagt "vi får se". Jeg tror at de prøver også.

Håper bare det klaffer snart så vi slipper mere mas...

Lykke til alle sammen!

Jeg har fortalt det til søstra mi, hun og jeg er veldig nære venner, så er trygg på at det blir der...! Ellers vil jeg ikke si noe før jeg er 12 uker på vei jeg, eller mer. Vil ikke føle presset fra noen, ta det i mitt eget tempo, dessuten mistet jeg i 12 uke sist, og det var ikke moro når jeg akkurat hadde fortalt hele min og sambo sin fam. en uke før jeg var på sykehuset. Vil ikke igjennom det engang til!! Men vanskelig å være stille om noe såå stort å da!! :-) Men jeg skal iallefall bite tenna sammen om vi kommer inn på temaet! :-)

Klem

Jeg fortalte til to av mine gode venner at vi prøver. Men da ble de mer opphengt i det enn meg, så jeg ble bare stresset (siden ei har blitt gravid med sin andre nå på kort tid etter hun fikk den første). Det ble for mye mas og stress, så jeg følte at dagene gikk så sakte, da jeg ventet på mensen eller eggløsning. Og det verste var når jeg mistet. For et mas det ble da. Selv om det var godt at noen brydde seg, men de begynte jo å snakke om jeg hadde gjort noe galt og slik... Så i forrige uke fortalte jeg de at vi har sluttet å prøve... (Men det er jo ikke tilfellet) =) Vil bare ikke bli så masa på...

Lykke til folkens

Jeg har bare sagt at vi vil gjerne ha et barn til. Poden er nå 15 mnd, så da er det vel kanskje underforstått at vi prøver. Men vi fikk førstemann med prøverør, så det er mulig at noen tror at vi er i gang med det igjen. Men det er vi ikke. Jeg har fått bekreftet at jeg har eggløsning, så vi prøver å få det til med naturmetoden.

Hmm, ja jammen sant det. VI forlovet oss i høst og ikke for det, folk spurte jo før og om det ikke var vår tur snart osv. Spesielt de som har barn selv. Så kjenner jo at det kanskje kan være lurt å ikke fortelle det til så mange ja.

Nå har jeg faktisk snakket med en veninne som har barn i dag for hun spurte hvordan det gikk, og hun er den eneste som vet at vi ikke bruker prevensjon lenger. Og egentlig litt ok å kunne snakke med noen som har vært igjennom det samme, mye spm osv rundt endel jenteting som det kanskje ikke alltid er like lett å "belemre" gutta med :)

Kan godt tenke meg at det blir mye mas når man har en fra før ja...er liksom forventet at man skal ha to har jeg inntrykk av.

Tvi tvi til alle som prøver uansett.

(Mugget, byttet nick)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...