Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Hvordan vet man om ungen er dehydrert? Har aldri hørt om det før jeg leste et innlegg litt tidligere her. Blir de veldig dårlig da eller, så man merker det godt? Eller kan det bare være små symtomer som er nesten ikke merkbare? Synes det hørtes litt skummelt ut jeg.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Det kan være symptomer som slapphet, trøtthet, apati, nedsattmatlyst, tørre slimhinner, gråt uten tårer, stående hudfold når man drar i huden... Skier ikke sånn uten videre, men kan komme hvis banet ikke har fått i seg nok væske eller msiter mye væske, som ved feber, oppkast/diarè el.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 gutten min hadde feber og diare for en stund tilbake. bleiene var ganske tørre. kontaktet lege og fikk beskjed om å ta kontakt med en gang hvis barnet ble slapt. så lenge allmenntilstanden er bra, ser man tilstanden an. jeg ammer han, han spiste og drakk normalt..
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 -ja, også selvsagt tørre bleier, eller konsentrert (mørk) urin...
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 det eneste legen var interessert i var om han var i ok almenntilstand... var han det så skulle vi bare se det an.. så lenge han spiste og drakk
haater husarbeid Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 DET merker du på ungen din, han blir slapp og apatisk. Stående hudfold, er det alvorlig, får de spent fontanelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå