Gå til innhold

5 mnd og våkner 5-6 ganger per natt-hvorfor?Samsover dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det økende matlyst, eller tennene som begynner

Jenta vår sov godt til hun blir 5 mnd våknet bare 1 gang per natt

Begynte å gi grøt om kvelden 3 skje

men kansjke skal øke dosen...

Sliten å våkne so mye

Har kjøpt sovepose det hjalp ltt.. men

ofte samsover..

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke helt jeg, men jenten vår er 5,5 mnd og er og begynt med grøt. De siste nettene har hun også vært mye våken i forhold til før. Mistenker at hun er mer tørst nå som hun får grøt.

Vi samsover ikke, hun ligger på eget rom.

Skrevet

Vi har det slik nå vi også. Han er 5 mnd om ei uke. Den siste uka har han våknet hver tredje time og er sulten..eller, vil ihverfall ha pupp. Det kan nok bli litt slitsomt i lengden... Begynte å smake på grøt i går. Kansje han trenger mer mat? Hadde håpet på å fullamme til 6 mnd jeg men. Vi får se ann i løpet av dagene...

Skrevet

Hei

Jeg har hørt at man ikke bør gi grøt så sent på kvelden for da kan det hende de sover urolig. Gi grøt på ettermiddagen og mme/mm på kvelden er hva jeg har hørt....

MEN jeg har ikke peil!

Skrevet

vi samsover ikke forresten. Jeg legger han i sin egen seg når jeg er ferdig å amme. Viktig å lære de å bli glad i sin egen seng...og ikke minst forbinde den med søvn.

Skrevet

Vi har det sånn vi også. Sov natten gjennom gutten min men nå er det mat inntil hver annen time. det er økende matbehov som melder seg

Min gutt er en stor gutt og det virker naturlig at han trenger mye næring

Mm er lettere fordøyelig og de må ha oftere mat. Grøt om kvelden skal jo hjelpe på slik at natten blir roligere da.

Gi eventuelt mye mm/mme i grøten så de ikke blir tørste?

Spesielt om barna er store så er det naturlig at matbehovet er økende

HUSK at det ikke er noe nedelag å gi grøt før 6. mnd. Jeg har MASSE melk jeg og puppene strutter til hver amming, men gutten min har bare blitt stor (noen blir "store" før andre ingen absoluttgrense på 6mnd) og trenger mat oftere

Vi samsover ikke har aldri gjort det fordi det ikke har passet gutten min Han sover best i egen seng

Skrevet

glemte å si at vi har begynt med 1 teskje grøt disse dager og vet jo ikke hvordan det vil utvikle seg

HS anbefalte grøt på kvelden

Skrevet

hei,min minstemann måtte få en liten skål (ca 100ml) grøt + mme hver kveld fra han var 4 mnd. å han er liten og sped. men sover natta gjennom nå:) kan være tenner da,prøv dentinox. fås hos apoteket. lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...