Gå til innhold

Hjemmefødsel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å føde hjemme denne gangen jeg.Men mannen min liker ikke tanken.Han er så redd for at det skal skje noe.Bor 5 min fra sykhuset og nærmeste nabo er jordmor.

Klarer ikke slå tanken fra meg jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du har født en gang før..?

Hvis du føler deg komfortabel med å føde hjemme, og du får en jormor som vil hjelpe deg med det, er det ikke noe i veien for å føde hjemme synes jeg. Hvis svangerskapet går som det skal da.

Ville tatt UL på slutten for å være helt sikker på at den lille lå riktig vei da;)

En venninne av meg fikk beskjed før fødsel om at hodet var festet....Men da ungen ville ut, kom beina først! Gikk veldig fint da:) Men de fikk litt panikk tenker jeg..;) Var rompa som var festet..

Siden dere bor så nærme sykehus også, så får dere jo fort hjelp og hvis det skulle være noe.

Deilig å være hjemme i rolige omgivelser da:)

Skrevet

Jeg kan jo bare fortelle hva jeg føler, og det ALDRI I LIVET!

Min første satt fast og ble tatt med sugekopp til slutt. Andre fødsel forløp helt som normalt helt til hodet var født, da satte plutselig skuldrene seg fast i mitt bekken. Det er ikke helt uvanlig,men ble likevel stressende og panisk da både lungene og navlestrengen ble klemt flate i fødselskanalen og han ble blåere og blåere i ansiktet og fremdeles satt bom fast. Det er ikke mange minutter som skiller mellom når det går bra og når det blir f.eks en hjerneskade når noe skjer... Det gikk hedigvis bra med vår lille gutt.

Nei, jeg vil være på sykehuset, hvor fødselslege bare er et steinkast unna hvis noe skulle skje, og mannen min kunne ikke vært mer enig.

Man skal jo leve med seg selv og vite at en gjorde sitt beste hvis det skulle skje noe også.

Lykke til til dere, håper du får en lett fødsel uansett hvor du velger å føde!

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at det høres så flott ut å føde hjemme! Det var før jeg fikk nummer 3. (Hadde to helt normale fødsler bak meg) Jeg holdt på å dø av en styrtblødning da morkaken kom ut. Hadde jeg prøvd meg på hjemmefødsel hadde jeg rett og slett vært død som ei sild, noe gynekologen som var til stede var rimelig klar på. MEN: Det går jo bra med de aller fleste og det er jo bare du som kan avgjøre dette. Poenget mitt er at til tross for allverdens teknologi og stor grad av forutsigbarhet finnes det fremdeles usikkerhetsmoment. Så jeg skal til sykehuset med nr. 4...

Lykke til uansett hva du velger, håper du får en fin fødsel!

Skrevet

Ja har en sønn fra før.Skal på UL i uke 36.

Skrevet

Takk til begge anonyme.

Er ikke avgjort ennå hvor jeg skal føde,men har bare innmari lyst til å være hjemme.Rolige omgjivelser og kjente vegger.

Skrevet

Vel om prinsessa vår kan så kan vel du også.

For noen kan faktisk bare det å dra på sykehuset gjøre en fødsel dramatisk og vanskelig. Om man trives best hjemme så er det kansjke det beste da.

Og det at man har fødsellege et stenkast unna på et sykehus betyr jo ikke at denne er ledig heller, faktisk så opplevde jeg dette flere ganger med sistemann da var jeg innlagt i mange uker, og stadig vekk var det vent på leger og annet fordi de plutselig fikk noe å gjøre.

Man kan planlegge hvor mye man vil, men en fødsel følger sitt eget tempo,

så selv om man er på sykehus er det ikke garantert at hjelpen er der om man trenger den. ja, det er flere tilstede, men til tider er det jo folk som må føde alene på sykehusene også fordi ting skjer fortere enn forventet elle på en helt annen måte enn planlagt.

Nå er det ikke alle som føler det spesielt trygt på et sykehus av forskjellige grunner, og for disse kan det være nok til å gi en komplisert fødsel. For andre er det andre grunner som sier at de har lyst til å unngå sykehusfødsel.

Det er ganske grundig screening av de som ønsker hjemmefødsel, og om man mistenker noe unormalt som får man beskjed og får plass på sykehuset.

Siden du bor så nærme er du jo nesten på sykehuset uansett om noe skulle skje.

Om du føler deg trygg nok på en hjemmefødsel så kan du nok fint planlegge det synes jeg, i samråd med jordmor og lege .

Du vet nok hva som passer deg best.

Lykke til.

Skrevet

Takktakk skal snakke mer med jordmor ved neste kontroll.

Skrevet

Jeg har født hjemme:) Det er absolutt å anbefale! Ta en prat med jordmor og diskuter muligheten, hun kan oxo prate med mannen din og berolige ham:) Siden du bor 5 min fra sykehuset ser jeg absolutt ikke noe problem!:) Jordmor kommer hjem til deg når fødselen er kommet godt igang, og hun kan oxo ha med enkle smertestillende hjelpemidler om du skulle trenge det:)

Jeg hadde en fantastisk flott opplevelse i min hjemmefødsel, og vurdere å gjenta det denne gang:)

Er sikker på at du ikke kommer til å angre dersom du bestemmer deg for å gjennomføre det:)

Regner nesten med at du har født før siden du vurderer det? Så lenge en er trygg på seg selv så GO FOR IT:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...