Mamma til en prins+spire Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Skal til jordmor i morgen og er veldig spent på hva som foregår hos jordmor første gang. Takk for svar;)
Gjest julimamma Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Hun tar blodtrykk, sjekker urinprøven, veier deg, måler Hb, leter etter hjertelyd hvis du er over 12-13 uker og måler hvor stor livmoren er(symfyse-fundus mål) -altså slik som legen gjør. Men i tillegg snakker hun om deg og din form, kosthold i sv.skap, trening, evnt. samliv/samleie. Og her må du gjerne komme med alle mulige spm:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Hei! Når jeg er med jordmor måler vi vekten min, blodtrykk, ser etter ødemer (vannansamling i kroppen) og hører på hjertelyden til babyen med doppler, så måler hun symfysen,(livmoren).. dette litt avhengig av hvor langt du er på vei.... jeg hørte første gang hjertelyd når jeg nesten var 14 uker på vei . da tok hun å målte symfysen også.. selv om jeg selv ikke helt kunne kjenne den så fant hun målene.... Så prater dere om kosthold/livsstil, babyens utvikling, hvordan du har det, eventuelle plager du har, får svar på ting som du lurer på etc.. Så bruker jeg å ta med urinprøve å levere i ekspedisjonen + ta blodprøver før jeg skal inn til jordmor... Jeg bruker å ha med samboer når jeg skal til jordmor.. litt stas syns han å høre hjertelyden til babyen:) Lykke til! Er kos å være med jordmor:)
Love my kidz Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Åå jeg også gleder meg til det første jordmorbesøket! Jeg skal dit på tirsdag jeg da. Fint å høre hva jeg kan vente meg. Vi må huske og ta med morgenurin da - jeg kjøpte inn noen plastglass på apoteket her forleden. Til legen hadde jeg med et gammelt pastasausglass hehe, damen fikk nesten sjokk ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå