Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med snuppa så startet jeg når hun var 3 måneder, grunnen var at hun var så tynn og la ikke så mye på seg. Minstemann er en kjempeplugg, men nå spørs det om det blir nok med kun mm, så jeg begynner vel når han er en tre måneder denne gangen også!

Skrevet

Hs mente at mm-barn som regel hadde godt av å vente til 6 mndr mens mme barn bør man begynne med grøt ved 4 mndr. Men det kan være greit å høre med hs først om du ikke er veldig erfaren mamma selv:) Det er visst ganske individuelt likevel:

Min er ganske stor og alltid sulten så jeg spurte hva de syntes om å gi grøt allerede ved 3 mndr. Da hadde jeg visst banna i kirka. Så lenge han er såpass over gjennomsnittet var det fyfy å gi grøt ennå og de anbefalte at jeg kommer innom ved 4 mndr før jeg gir noe som helst annet enn mme..:)

Skrevet

Dette er klippet fra ammehjelpen.no:

Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet anbefaler å fullamme i 6 måneder, og fortsette med morsmelk som basis i kosten frem til 12 måneders alder. Verdens helseorganisasjon anbefaler å fortsette ammingen frem til 2 års alder.

Les mer her: http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=170#fast%20føde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...