Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Ser det er så mange her inne som har fått gode rutiner på barn på ca. samme alder(min er 7 uker),med at de legger seg til fast tid på kveld,og har faste sovetider på dag. Men,dette er helt umulig med min:( Hun sover når det passer henne på dag,og det kan variere veldig hvor mye hun sover på dag. På kveld blir hun alltid urolig og skriker en del,tror det er en del magevondt.Og denne uroen starter ofte seint,og da roer hun seg kanskje ikke før tolv-ett tida om natta.Noen ganger seinere....og da sovner hun i senga med meg... Og sånn ellers må hun sovne på oss for å klare å sovne.Hun liker heller ikke ligge alene når hun er våken. Føler meg litt stresset ang rutiner,ettersom så mange tidlig har gode rutiner på barna sine:( Og hva gjør vi med sovningen på oss,og det at hun ikke kan ligge alene når hun er våken?Bør vi bare venne henne til å ligge litt for seg selv? Føler jeg sitter med henne 24 timer i døgnet.....og har et barn til,så jeg begynner å bli sliten... Noen som har noen gode råd til meg?Vil dette bli bedre snart??
ukjent Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Hadde ingen rutiner ved 7 uker jeg heller. Men det bedret seg da han ble 12 uker. Da kan du begynne å innføre faste rutiner,har jeg lest. Ved 7 uker er det nok bare å være tålmodig. Det går seg til:)
april 06;) + mai 09* Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Hehe, hvis det er noen trøst har vi ikke fått noe særlig rutiner her i huset før den siste mnd. Og jeg vet om mange andre med relativt store beibiser som ikke har noe særlig rutiner på ting og tang.
2barns mor Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Min lille prins blir 8 uker i morgen, har også ei jente på 2.4 år. I tre netter nå har han sovet over, legger han ca. kl. 2015-2030 og da sover han til ca. kl. 6. Håper dette fortsetter iallefall. Har ingen spesielle rutiner på dagen, er vi ute å triller eller at han blir lagt i vogna, kan han godt sove 3 timer i strekk, det gjør han ikke inne. Da blir det ofte små dupper på 15-20 min. flere ganger om dagen, så soverutiner på dagtid har vi ikke kommet i gang med enda nei..... det er ikke hver dag det passer at han ligger ute heller (vær, hvis vi er borte osv) Heldigvis så er min gutt slik at han godt kan ligge å pludre for seg selv i lang tid, helst på gulvet da, men har ei kurv på stua som han også tilbringer endel tid i. Han har rett og slett ikke blitt prioritert som noe fangban i og med at jenta krever endel oppmerksomhet de dagene hun er hjemme (barnehage 3 dager i uka). Har rett og slett ikke så mye tid til å sitte å kose med han, men prøver å fordele tiden min mellom de to så godt som det lar seg gjøre. Jeg vil ikke komme med noen "sånn og sånn må du gjøre", men kanskje det kan være en idè å prøve å la henne venne seg til å være litt alene, hun føler seg kanskje utrygg i og med at hun ikke er vant til det, men en kosebamse eller en koseklut etc. kan være en erstatning for en periode. Synes det er helt pyton når de ligger og skriker, men så fort de blir trygg på omgivelsene de ligger i så ordner nok dette seg skal du se.... Lykke til!!
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 hos oss måtte lillegutt ligge på brystkassa for å sovne. helt til han var 6 uker. vi begynte å bade hver kveld og ta på pysj til faste tidspunkt. dette ble bare tidligere og tidligere hver dag. han ville ikke sove alene. men en dag så lå han bare en liten stund alene i senga si.. tidligere hadde vi samsovet hele tiden. etterhvert kunne han sovne der. men fra da og til nå kommer han over i løpet av natta. for oss har samsoving vært toppers. det funker for oss 3 og det er det viktigste. men vi har jo ikke en til da. ikke stress med å tenke hvordan andre har det. det skal funke for dere.. plutselig en dag så er det kanskje greit at hun ligger litt alene!!! prøv å legge henne litt alene hver dag. men hvis hun i tillegg har litt kolikksmerter på kveldene må dere kanskje vente til hun blir kvitt det.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 Tusen takk for svar! Hun her har vært veldig avhengig av kroppskontakt helt siden fødselen...trenger MYE av det.Helt forskjellig fra eldstemann.Og med han gikk alt som en dans på roser.Hadde gode rutiner og fast leggetid allerede fra åtte ukers alder...kunne ligge leeeenge for seg selv når han vat våken også. Jeg tror hun har litt kolikksmerter på kveldene.Hun er i allefall veldig urolig da,og promper en del.Sånn er hun stort sett hver kveld.Så det kan jo være at det har litt av "skylden". Åh,som jeg ønsker at hun kunne ligge litt mer for seg selv,og sovne tidligere på kvelden....håper virkelig det bedrer seg den nest mnd.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Så vidt begynt med rutiner og han er 4 mnd :-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Hvordan har det vært fram til nå,før du har begynt med rutiner?Med soving og slik? HI
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Har bare tatt det som det kommer. Eneste jeg vet jeg vil gjøre med neste barn :-) er å la han/hun sove mer, for blir fort sur når han ikke får sove nok! Om han iksen tror nå jeg :-)ke vil sove inne, så ut i vogn e.l. Vi har også samsovet frem til for noen dager siden, nå sovner han uten hjelp i egen seng. Så er viktig med me nærhet og kos i begynnel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå