Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Noen som kan fortelle meg hvor farlig det kan være med høyt blodtrykk? og hvorfor får en det?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 Hvis du er gravid i 2. trimester (noe jeg antar siden innlegget er postet her), kan høyt blodtrykk være et tegn på svangerskapsforgiftning. Det kan også være et symptom på evt. morkakesvikt. Morkakesvikt kan føre til at babyen får for lite næring i magen, og må fødes før tiden. Hvis det ikke oppdages i tide, kan barnet til slutt bli hjerneskadet eller dø av for lite næring. Svangerskapsforgiftning kan føre til det samme, samtidig som det også kan være farlig for mor. Hvis du har fått påvist høyt blodtrykk hos en lege, vil jeg tro at samme lege vil kunne si noe om dette mer spesifikt enn det jeg beskriver her.....
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 7. januar 2007 #3 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har hatt problemer med stigende blodtrykk i begge mine tidligere sv.skap, og ser ut til at det samme skjer oxo denne gang. (er i uke 25 nå) Har i tillegg tendenser til veskeannsamlinger i kroppen.. Får nå tett oppfølging, men kontroll hver 3. uke for å se utviklingen. Legen min sykemelder meg straks b.trykket stiger mer. Sist hadde jeg "begynnende" sv.skapsforgiftning, og var innlagt på sykehus til observasjon 2 ganger. Utolig kjipt... Høyt blodtrykk kan visst være farlig.., men helt konkret hvorfor vet jeg faktisk ikke. En kan vertfall stå i fare for å føde for tidlig. Begge mine barn er faktisk født før termin..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Både forrige gang og nå har jeg hatt stigende blodtrykk i svangerskapet. Sist var vi til kontroller på sykehuset annenhver dag de siste ukene, men alt gikk bra med babyen. Ble igangsatt 5 dager over termin.Det de undersøker er motstand i navlestrengen for å se om barnet får nok næring. Årsakene kan vel være mange, men arvelighet spiller en rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå