stolteste mamma`n :-) Skrevet 7. januar 2007 #1 Skrevet 7. januar 2007 Vannkopper!!!! Han er jo bare 2 mnd, trodde ikke det var mulig jeg. Men da er vi iallefall ferdig med en barnesykdom:)
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 7. januar 2007 #2 Skrevet 7. januar 2007 stakkar.. er han dårlig? eller er de kanskje kvikkere jo yngre de er når du får det??
stolteste mamma`n :-) Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2007 neida, er ikke så dårlig, hadde litt feber i går og litt ubehag grunnet kløe tror jeg... vanskelig å si når han er så liten.. Det er vel verre jo gamlere de er ja, etter som jeg har forstått. Synes jo så klart så synd på nurket da:) stakkar liten
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 huff-...de er jo så små når de er bare 2 mnd.. føles som en evighet allerede. min er 6,5 mnd. go bedring til lillegutt!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Hvor mye prikker har han?? Hvordan ser det ut? Gutten min har hatt bittelitt prikker og svaksvak feber. Men disse prikkene hans har vært så svake så jeg har lurt på om det er noe annet, at han bare får litt utslett av bleiene (?!) f.eks... (Men han har vært prikkete på hele kroppen (ikke armer, ben) og litt oppover halsen og i ansiktet...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 God bedring til babyen din, selvfølgelig!
stolteste mamma`n :-) Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2007 Det er ikke noe kjekt nei, min førstefødte også, så er ikke så dreven i dette ennå Men jeg lærer, er ikke redd for å be om råd heller da:) Håper han blir frisk snart:)
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 vi er 2 sykepleiere her i huset. og man skulle ikke tro det første gang lillegutt ble syk her.. han hadde nesten 39 i feber og diare... var ganske hysterisk!!!!! det er vel noe spesielt når barn blir syke..værtfall første gangen!!
stolteste mamma`n :-) Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2007 han har 4-5 prikker i hodet, og en 7-8 på resten av kroppen. Dette er ganske store prikker som er ganske spredd. kan se ut som det er veske i dem også. Gutten min har ofte små prikker også, men det er mer varme utslett eller bleie utslett... er ikke lett med de små å vite sikkert hva det er:(
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Takker for svaret! Regnet vel ikke akkurat med at det gutten min hadde var vannkopper... Jeg skjønner bare ikke hva det kan være. Det er jo på hele kroppen. Ikke bruker han å være spesielt varm heller. Han har hatt varmeutslett bak i nakken noen ganger, og det ser ikke sånn ut... Ja, ja, han virker ikke å plages, så det er neppe noe alvorlig! Usj, ja, god bedring i massevis til gutten din, i alle fall!
stolteste mamma`n :-) Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. januar 2007 Hva med vaskepulveret du bruker??
-carina- Skrevet 7. januar 2007 #12 Skrevet 7. januar 2007 Jeg bruker bare Blenda Sensitive vaskepulver og skyllemiddel. Når han bades har jeg kun to dråper SebaMed babyolje. Ellers vaskes han kun med vann. Aldri brukt såpe. Bruker ikke våtservietter. Jeg bruker ikke parfyme. Han fullammes. Brukt både Libero, Pampers og Coop bleier uten at jeg ser forskjell. Så det er derfor jeg ikke helt skjønner hva det kan være. Det kommer en gang i blant, er en dag eller to... Har sett det 3-4 ganger nå. Men virker ikke som han plages. Og det er bare svak-svake prikker. Så det er vel kanskje bare sånn han er. Evt. kanskje han reagerer på noe jeg spiser?! Men aner ikke hva, i så fall.
mai mammaen til to Skrevet 7. januar 2007 #13 Skrevet 7. januar 2007 God bedring til babyen din.. men du må huske på at hvis han får det ganske lett nå så kan det godt hende at han får det igjen når han blir større..!!! bare sånn at du vet det liksom..
mai mammaen til to Skrevet 7. januar 2007 #14 Skrevet 7. januar 2007 det er ikke bare varme utslett da? eller melke utslett?
stolteste mamma`n :-) Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 7. januar 2007 uff...kan han det altså..Trodde vi var ferdig med det jeg nå Carina: jeg brukte også blenda sesitive, men jeg har nå byttet til neutral nå, så gutten min reagerte på blenda.
-carina- Skrevet 7. januar 2007 #16 Skrevet 7. januar 2007 Hi, hi... Jeg var visst ikke anonym på det siste innlegget mitt, nei... ;o) Jeg er liksom sykepleier, men sånn som hun over her skriver så blir det rart når det er ens eget barn. Kan ingenting om barn og sånt, jeg! Så da er det kjekt å være anonym. Ja, jeg har jo klødd meg masse i hodet over hva det kan være han reagerer på. Som sagt så er jeg jo veldig forsiktig med alt han er borte i. Så det må vel kanskje trolig være at han reagerer på noe jeg spiser. Ikke merket noe på magen hans, ser bare disse prikkene en gang i blant. Tenkte jeg skulle spørre legen på helsestasjonen neste gang jeg skal dit (6 mnd kontroll). Er ikke noe allergi i min familie, men jeg skal prøve å være obs... Takker for svar, i alle fall! )
-carina- Skrevet 7. januar 2007 #17 Skrevet 7. januar 2007 Ja, kanskje det er Blenda han reagerer på. Syntes jeg var en flink mamma, jeg, som passet på å bruke sensitive! Får kjøpe Neutral neste gang, da! Takker for tipset!! )
stolteste mamma`n :-) Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #18 Skrevet 7. januar 2007 da jeg snakket med helsesøster fikk jeg beskjed om at babyer får ofte utslett av bagateller... vanskelig det her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå