Gå til innhold

hjelp meg med regning... er forvirret..


Duracellgirl*prøver*

Anbefalte innlegg

jeg har hatt helt faste blødninger hver mnd.. kommer i slutten av hver mnd.. vær med meg på regnestykket mitt.

 

Mens: fra og med 25/9 til og med 1/9.

 

Mens: 27/10 til og med 5/11

 

Ikm: 2 desember

 

Testet positiv: 6 desember. (hadde ikke noen test tidligere)

 

Hvor langt på vei er jeg da??? var på tidlig ul pga blødning på fredag og hun satte meg grundig tilbake i antall uker.. mmmmm men jeg får det ikke til å stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hei.

 

Jeg vil tro at du har termin 3 august 2007... Gikk inn på Libero.no, og satte inn 1. dag i sist mens (27/10) og da kom den datoen opp.. Uke 11? Hva sa legen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Duracellgirl...

 

Jeg ville nok sagt at svangerskapet ditt begynte 27. oktober...

 

Jeg begynte mitt svangerskap 5. november, og ligger dermed 10 dager etter deg. Jeg har termin 14. august. Du har da 4. august...

 

MEN det er EL som er avgjørelde på hvor langt du er på vei.. Vet du når du hadde EL? Dersom du ikke vet det tar legen som utgangspunkt 14 dager etter siste mens..

 

Når mente UL at termin skal være da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gyn mente jo at jeg var 2 uker mindre enn jeg trodde så da vil vel det si ca 16/8. det stemmer bare ikke. Bør jeg gå ut ifra min siste mens eller bør jeg gå ut fra hva gyn sa???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo sagt at når termin nærmer seg kan UL endre termin +/- 14 dager...

 

Men jeg synes vel at 14 dager kortere påvei allerede nå høres feil ut..

 

Men om du hadde mens 27. oktober. Og IKM 2. desember, så tyder jo det på at du har mer enn 28 dager syklus.

 

Jeg hadde IKM 3. desember og har foreløpig termin 14. august. Og lutealfasen er jo som regel 14 dager, så da kan nok du også ha hatt EL omtrent når jeg hadde... Og dersom du har litt kortere lutealfase enn normalen, kan det stemme som legen sier at termin er 16. august.

 

Hva tilsa str. på embryet da? På babyverden.no vises fine bilder og oppgitte lengder i aktuell uke. Om du skjønte hva jeg mente her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er jo sikkert rett det gyn sier da... for fosteret var bare 18 mm... og det ligger innenfor rammen til 8 uker... men jeg synes ikke det stemmer allikevel.. men men.. skal på ny ul på torsdag så da får vi se da. men ville du gått ut ifra din mens termin eller gyns termin så tidlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen og min termin er den samme enn så lenge...

 

Jeg var på privat UL 21. desember. Da var jeg 6+4 på vei. Og fosteret målte da 6.1mm. Fosteret skal i den uken jeg var være 4-8mm, noe som vi da tolket som at jeg er gravid så langt jeg sier..

 

Skal på time på sykehuset imorgen. Håper på å få UL imorgen også. Jeg er imorgen 9+1 gravid, og fosteret skal da være ihvertfall 23 mm...

 

Blir spennende hva legen finner ut imorgen...

 

Men tilbake til din termin. Jeg ville nok satset på at legens termin stemmer. Og så viser den nye UL til torsdag om den kan bekrefte termindato du allerede har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg velger å gå ut ifra det legen sier... at jeg er 10+3... så får jeg vente til orginal ul i uke 18 før jeg ev settes 2 uker tilbake.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi termin OG testet positivt samme dag :)

Jeg regner utifra legens termin til ordinær UL har jeg bestemt meg for... Skal på ul på tirsdag, så jeg kan jo høre hva de har å si da, men jeg vil ikke bli satt 2 uker tilbake! Gleder meg altfor mye!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy, jeg legger deg til vennelista så kan vi jo følge hverandre.. send en meld i postkassen på profilen min når du har vært på ul da så jeg får høre hvordan det gikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykk på nicket mitt... så kommer det opp om du vil legge meg til vennelisten eller send melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...